Hoofdstel schuurt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Hoofdstel schuurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 01:32

Ik heb dus een kieffer hoofdstel, maar vandaag na het rijden zag ik dat het hoofdstel schuurde. Het heeft laat maar zeggen het haar weggeschuurt en een klein stukje ingeschuurt.. Erg moeilijk om uit te leggen.
Ze heeft wel enorm gezweet onder het rijden, zelfs haar hoofd was kleddernat. Misschien dat het daardoor komt?
Dit is overigens sinds kort, daarvoor heeft ze er geen last van gehad. Het is ook alleen maar aan 1 kant van haar wang.

Megamutsj

Re: Hoofdstel schuurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 16:31

^ Eventjes omhoog schoppen, hoop dat iemand een oplossing heeft. Ik dacht zelf aan een bontje, maar bestaan die wel voor het hoofdstel? Ik hoop eerder dat er een andere oplossing is want ik vind het niet echt mooi, zo een bontje aan 1 kant.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:40

Heb je onlangs je hoofdstel geolied? paard van mij reageert daar allergisch op en krijgt kale schuurplekken. Maar kan ook door overmatig zweten komen. Heb toen tijdelijk neusbontjes gebruikt. Minder mooi maar werkt goed en dat is het belangrijkst

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 17:08

Nee ik heb het hoofdstel niet geolied. Wel was ze enorm bezweet, en schuimde ze zelfs onder het hoofdstel. Nahja, dan zoek ik denk ik maar voor een bontje o.i.d ga zoeken. Voor tijdelijk tot wanneer het plekje weg is. Lachen

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:10

Mijn paard heeft ook een heel gevoelig huidje, maar meestal is het niet zo dat het pas na verloop van tijd komt. Heeft ie niet gewoon toevallig op die plek staan schuren ???

PS. wat een angst-aanjagende ava heb jij Haha!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 17:16

Ze schuurt ook vaak met haar hoofd ja na het rijden. Haha! Alleen schuurt ze tegen dikke ronde spijlen aan dus het lijkt me niet echt dat daar een schuurwond van kan komen. Verder heeft het schuurplekje echt de vorm van het hoofdstel, laat maar zeggen.

Dankje trouwens. Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:04

Dus ze schuurt dan wel met hoofdstel aan ?? Hoofdstel aan, tegen iets hards aan schuren, lijkt mij duidelijk.....

Toch zou ik er overigens wel voorlopig even een bondje onder doen, voordat het wel een echte wond wordt !!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:23

misschien is een bondje geen verkeerd idee!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 19:36

Nee ze schuurt niet met hoofdstel om, ze mag pas schuren als ze halster of niets om heeft.