Stijgbeugel voor gevoelige knieen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LMR

Stijgbeugel voor gevoelige knieen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 18:13

Hallo allen,

Ik heb een klein probleempje: Mijn knieen zijn niet bepaald makkelijk in gebruik Vork Ik krijg al gauw last van ze bij het rijden.
Er zijn natuurlijk stijgbeugels met veren enzooi maar ik weet niet of ik dit bepaald prettig vind rijden
Helpt een 'gebogen' beugel ook? Of zijn er misschien nog meer systemen...? Als het tegelijk ook nog eens een veiligheidsbeugel is zou het helemaal fantastisch zijn Haha!

Dankjullieee!

Kiara

Re: Stijgbeugel voor gevoelige knieen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:35

Ik weet het nit mer zeker, maar ik geloof dat Maya ook beugels had die goed (of beter danreguliere) voor de knietjes waren.
Wat me er van bijstaat is dat ik ze spuuglelijk vond Knipoog , maar de functionaliteit telt natuurlijk!
Stuur haar anders eens een pm.
Succes!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:56

ben laatst op miojn vorige stuiter paard gestapt en die nieuwe eigenaar had ook net die meeveer beugels aan het zadel gedaan , moet zeggen dat ik minder last had van mijn knieen als dat ik normaal
had na een ritje met hem op stuiterdagje .. werkt dus wel ..mooi vond ik ze ook niet
(maar ja op het paard hoef je der niet tegen aa te kijken Tong uitsteken )

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:08

Ik heb al jarenlang last van een oude knieblessure die bij intensief rijden telkens weer de kop op steekt. Ik rij met Sprengerbeugels (die zwarte) en ik moet zeggen, dat ik langer door kan blijven rijden zonder echt last te krijgen. Ze zijn flexibel en bewegen aan alle kanten mee.
Gebogen beugels, bedoel je die IJslanderbeugels? Heb ik zelf geen ervaring mee. Maar het lijkt mij dat ze niet meeveren met je bewegingen.
Succes in ieder geval!
GRoeten van Yetse

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:48

de ijslander beugels zijn normale beugels maar dan de zijkant met een twist zodat als je der uitvalt makkelijker uit de beugel schiet

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:02

Gpg beugels, daar zitten veren in, misschien is dat wat voor je?

Hier op bokt zijn daar best wat topics over.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:44

heb zelf een knie waar na een paarden-ongelukje bijna geen kraakbeen meer tussen zit.
rijd sindsdien met de sprenger-beugels (die met 4 scharnieren aan elke kant, met zwart rubber eroverheen), en heb dan stukken minder last.
laatst weer eens gewone beugels geprobeerd: au!
voor mij dus alleen die sprengers. hoor over gpg ook goede verhalen: misschien beide zien te lenen en proefrijden??
je hebt van sprenger nu ook de bow balance beugel (even zoeken op divoza-site). die ga ik nu aanschaffen.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:07

Sluit me volmondig bij dierfysio aan. Na een val van mijn paard bijna 3 jaar geleden heb ik mijn
kniegewricht gebroken en is het kraakbeen grotendeels afgescheurd. Ik rijd net als dierfysio en
Yetse met Sprengerbeugels en die bevallen me uitstekend.
Misschien ken je iemand die ze ook heeft en kun je er een keertje mee rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:09

je hebt nu ook de sprenger bow balance beugels,ook met een slag en een breder gedeelte waar je voet op leunt,en uiteraard ook flexibel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:22

Ik heb een tijd met gpg beugels gereden, echt heerlijk. Ik had altijd last van m'n knieen, zeker als het koud was. Dankzij die beugels niet meer.
Op de langere ritten vond ik dat smalle stuk onder m'n voet minder prettig. Dus toen heb ik flexrides gekocht. Die veren ook en hebben een heel breed stuk onder je voet.

In begin is het even raar om met verende beugels te rijden, maar na één ritje merk je dat niet meer, dan is het raar om met gewone beugels te rijden

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 10:27

Danku jullie allen! Er staat 'helaas' maar een klein groepje mensen op mijn stal, en die rijden allebei met reguliere beugels. Ik kijk de mensen bij de divoza wel even lief aan of ik ze een paar dagen mag proberen Bloos Die sprengers lijken me wel wat. In die gpg ga ik me dan nu even verdiepen Vork
Groetjes!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:32

Gpg's zijn voor mij een uitkomst Ja
Ik gebruik ze voornamelijk met springen omdat ik met dressuur toch maar weinig druk op mijn knieën heb.
Afgelopen jaar heb ik een keertje zonder die beugels gesprongen en ik kon naderhand nog amper van mijn paard afkomen en heb dagen lang kreupel gelopen, een paar weken erna met GPG beugels geen centje pijn! (ook al sprong ik toen met 2 beesten)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:13

Snoevie schreef:
je hebt nu ook de sprenger bow balance beugels,ook met een slag en een breder gedeelte waar je voet op leunt,en uiteraard ook flexibel.

die heb ik en die zijn echt superfijn!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:18

Ik heb eerst de GPG beugels gehad. Nu ik toch meestal buitenrijd heb ik de Ez rides aangeschaft, wat een heerlijkheid! Ik kom er niet meer gebroken af, super Haha! (BTW GPG zijn te koop Haha!)

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:27

Wat fijn dat ik dit topic vond!!Ik heb regelmatig reumatische ontstekingen (vooral in de knieen en handen)en dat maakt het rijden niet altijd even prettig.En na het rijden moet ik dan weer de prijs betalen,die best heel pijnlijk is.Bedankt voor jullie tips,ik ga ook de Sprenger beugels proberen!! Haha! Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:45

Bandos schreef:
Wat fijn dat ik dit topic vond!!Ik heb regelmatig reumatische ontstekingen (vooral in de knieen en handen)en dat maakt het rijden niet altijd even prettig.En na het rijden moet ik dan weer de prijs betalen,die best heel pijnlijk is.Bedankt voor jullie tips,ik ga ook de Sprenger beugels proberen!! Haha! Haha!

oftopic, maar voor je handen zou je jachtteugels kunnen gebruiken. dat zijn teugels met lussen eraan, die je vast kunt pakken. makkelijker voor jouw handen, denk ik. ik raad ze wel meer aan bij mensen met handproblemen, en die zijn over 't algemeen erg tevreden. kijk eens bij een goed geoutilleerde ruitershop; die hebben ze, of kunnen er aan komen.
succes!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:10

Dierfysio heel erg bedankt voor al je tips,zo ook van de jachtteugels!!Andere beugels en teugels zullen mijn rij plezier dan denk ik wel aangenamer maken.Fijn dat er nog mensen zijn die met je mee denken. Haha!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:31

Ik heb sinds kort GPG beugels (ivm beperking rechteronderbeen wat kramp veroorzaakt) en ik ben er echt SUPERtevreden over!! Ik heb al weken geen krampen meer. Ze zijn duur maar het is het echt waard.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:16

Ik heb Sidesteps te koop. Verende veiligheidsbeugels. Werken alleen in combinatie met Western fenders of andere brede beugelriemen zoals onder sommige stock-zadels.

Afbeelding
Afbeelding

HC