Neusriem op juiste plaats ? graag advies !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xcomplientx

Neusriem op juiste plaats ? graag advies !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 01:17

Graag wil ik jullie mening even horen of ik de neusriem bij mijn tinker wel goed heb zitten. middelste foto's zwarte tinker.

Het is een hoofdstel met alleen een (aansnoer) neusriem. Dus geen sperriempje.

De neusriem heb ik over de bitriempjes heen (normaal gesproken haal je de neusriem onder de bitriemen door. Een andere oplossing zag ik niet..... het zit nog steed zo gek volgens mijn gevoel.

Alvast bedankt!

http://www.barefootsaddle.be/Reacties.htm

snoetie

Re: Neusriem op juiste plaats ? graag advies !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:48

ik vind de foto's te ver weg en kan eigenlijk niet goed zien wat je bedoelt..

maar waarom over de bitriempjes heen, je zegt zelf al dat je weet dat ze normaal onder het de riempjes moeten, maar verklaar je keuze?? Bloos

je hebt trouwens wel een hele sjieke tinker Haha!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 12:03

De neusriem hoort bij dit hoofdstel een de voorste riempjes. De bitriempjes zijn de achterste. Dit kan ik niet omwisselen. Hierdoor moet ik de neusriem over de riempjes heen doen, omdat de riempjes andere niet goed zitten. Bij een "normaal hoofdstel "zit" bit aan de voorste bitriempjes als ik mij niet vergis. Ik zal nog eens even knutselen Lachen

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:13

Ik denk dat het een lage neusriem is maar gewoon op hoogt hangt van een hoge neusriem. Dus ik denk dat je de neusriem meer moet laten zakken zodat het riempje van de neusriem over het bit komt.
Is wel moeilijk te zien op de foto mss een betere foto?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:15

Euh ik zie je foto niet eens Tong uitsteken

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:18

Volgens mij zit die neusriem wel goed hoor!
Vergelijk maar eens:

Afbeelding

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:30

Maar zij heeft de neusriem bij haar staat die hoog nu over haar bitriempjes heen op de foto die jij laat zien zie je een hoge neusriem onder de bitriempjes.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:31

Maar dat is een stang- en trenshoofdstel dus daar zit nooit een sperriempje aan.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:35

Ik vind het ook vrij onlogisch dat ie over de riempjes heen gaat.
Of is het nou een lage neusriem ? Dan moet ie voor het bit vastgezet worden, en zit ie nu veel te hoog Knipoog

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:48

Voor zover ik het op de foto kan zien is het een lage neusriem. De neusriem heeft nml een ringetje aan de zijkant. Ik heb altijd geleerd dat neusriemen met een ringetje voor het bit langs moet. De foto is een voorbeeld van een hoofdstel met een lage neusriem.
Afbeelding

Misschien kan je de lengte verstellen zodat de neusriem lager valt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:06

De neusriem op de foto met de tinker zit prima voor een hoge neusriem.
Zou het een lage neusriem zijn geweest, is het schier onmogelijk dat de TS deze lage neusriem zo hoog om de snuit van een zeker niet verfijnd gebouwd paard als een tinker te bevestigen.

Denk dat het een 'gewone' hoge neusriem is, waar toevallig geen sperriem aan zit. Waarschijnlijk omdat de neusriem oorspronkelijk bedoeld is geweest voor een S&T-hoofdstel.

Er is niets mis mee om op deze manier te rijden. Je paard kan zich zo wel makkelijker onttrekken aan je (teugel)hulpen, maar als jij een braaf paard hebt, dan kan je prima een goede aanleuning bereiken zonder een sperriem.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:13

Het is duidelijk zo een hoofdstel zoals daffieduck zegt met zo een ringetje aan de zijkant. Een echt hogen neusriem met of zonder sperriempje heeft namelijk zo geen ringetje. En ts draagt nu de neusriem over de riempjes waaraan het bit is vastgemaakt kan toch echt niet lekker zitten. Als ze het er nu onder zou doen zou het al iets beter zitten.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:17

Is niet aanvallend bedoelt ofzo als het zo zou overkomen. Wil alleen raad geven. Heb ook eens getwijfeld met een hoofdstel van een manege pony was juist hetzelfde was een lage neusriem gebruikt als een hoge waardoor het zo raar eruit zag heb gewoon de neusriem terug lager gezet en dan over het bit en toen klopte het.
groetjes

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 13:40

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gisteren met het hoofdstel even terug gegaan naar de ruitersport zaak, en het blijkt dat ik het verkeerd in elkaar gezet heb ..... whoops..... Bloos
Het is een hoge neusriem, zonder sperriempje. Ik had echter de aansnoerriem aan de verkeerde kant zitten, waardoor het geheel niet paste. Nu dit omgedraaid is, past het wel en valt de neusriem onder de bitriempjes. Ik zag het gewoon even niet meer, en dacht ook misschien is het toch een lage neusriem. Maar daar was de neusriem toch echt te groot voor.
Het is een neusriem waar ik zelf later nog extra onderdelen bij heb gekocht, dus het zou best heel goed officeel een S&T neusriem kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door xcomplientx op 03-12-06 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:40

sandro schreef:
Ik denk dat het een lage neusriem is maar gewoon op hoogt hangt van een hoge neusriem. Dus ik denk dat je de neusriem meer moet laten zakken zodat het riempje van de neusriem over het bit komt.
Is wel moeilijk te zien op de foto mss een betere foto?

Ja

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:45

je hebt een lage neusriem dat zie je aan de kleine ringetjes aan de neusriem dat heeft de hoge weer niet
je moet de neusriem
zoals de laatste foto dan zit ie goed

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:00

Ah voila zo zie je maar weer. Nog heel veel plezier erbij!!