[WN] iemand ervaring met Erik Wijnmaken - zadelmaker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

iemand ervaring met Erik Wijnmaken - zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 23:32

graag zou ik willen weten hoe zijn zadels en service bevallen
mag ook via pb Lachen

DubbelFun

Re: iemand ervaring met Erik Wijnmaken - zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:29

Is dat die zadelmaker uit Apeldoorn??
Zit die daar nog dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:13

Is dat Saddlemaker.nl ?
Als hij dat is: Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Gaat er niet komen ook. Heb ik voldoende referenties over gehad toen ik m'n custom-onderzoekje aan het doen was. Ben dusdanig gewaarschuwd dat ik niet voor 2 maar wel voor 3 tel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:20

Yep die Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:39

Zat die niet al ergens in Canada?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:48

Waar hij naar toe is weet ik niet, maar iig wel met de noorderzon vertrokken Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 19:39

oke geloof dat ik wel ff genoeg weet Haha!

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:19

susan schreef:
graag zou ik willen weten hoe zijn zadels en service bevallen
mag ook via pb Lachen

Kort samengevat is mijn persoonlijke ervaring: Boos!

Als we aan dezelfde persoon referen, dan is hij recentelijk naar Canada vertrokken. Ik heb via het tamtam-circuit vernomen dat Nederland volgens hem teveel 'zeikers' kende. Waarschijnlijk ben ik er daar één van geweest. En helaas voor hem één met de vasthoudendheid van een pitbull. Na acht maanden heeft uiteindelijk een juridische procedure uitkomst gebracht.

Even verkort wat achtergrond: Zijn basis bestond uit zes weken cursus zadelmaken in Canada en na deze 'uitgebreide vak-opleiding' meende hij volledig (!) ingewerkt te zijn om de switch van de bouw - waarin hij toen werkte en waar het niet zo lekker liep - naar een ander vak te kunnen maken. Aan de zijkant van de deur werd een uithangbord ' zadelmaker' gehangen (altijd handig als je een vaardigheid in de bouw geleerd hebt, deze kwaliteiten kwamen ook goed tot hun recht bij het vijlen en zagen in zadelbomen), een prachtige website zag het leven en her en der werd geprobeerd om via mensen met een goede reputatie aan werk te komen (waarbij sommigen mij vertelden af te zien van verdere aanbeveling n.a.v. de resultaten). Maar zelf vertelde hij nog vloeiend en zonder onderbreking over zijn kunnen. Alsof hij ooit op de kansel gestaan had. En je werd bijna ter plekke bekeerd. Hoe hij het deed mag Joost weten, maar ik zag hem zelfs op een gegeven moment aangemeld staan als docent bij een master-opleiding hier in Nederland waar de overige mensen met heel veel titels en bergen ervaring aangeprezen stonden. Tja,menigeen vraagt zich af, zes weken, wat een ervaring heb je dan opgedaan en wat een berg zadels kan je dan al niet maken? Maar mogelijk was dit docentschap toch wat te hoog gegrepen want kort erna verdween hij weer van de docentenlijst van deze opleiding. De zadels op zijn eigen website zagen er super gelikt uit. Aantrekkelijk. Aanlokkelijk. En natuurlijk met een goed verhaal naast de foto's. En op basis van ervaringen van mensen die renovaties van bestaande zadels hadden gedaan en leer hadden bewerken kwam ik zelf bij hem terecht. Maar zadels renoveren en leer herstellen of zadels passend op maat kunnen maken, daar zit een groot verschil in. Zittend op het resultaat van zijn werkzaamheden concludeerde ik en velen met mij dat de deskundigheid inzake de pasvorm in mijn situatie het beste te omschrijven was als de kleur van gebakken lucht.

Het is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring en misschien de enige negatieve. Hopelijk zijn er de afgelopen twee jaar talrijke mensen en paarden wel gelukkig geworden met zijn produkten. Ik gun het de paardjes en hun eigenaren

Ik ben in ieder geval blij dat de inspanningen na al het gezeur resultaat opgeleverd hebben en ook dat ik zijn planning om na maandenlange stilte geruisloos met de noorderzon naar verweggistan te vertrekken kon blokkeren. Beloven dat je op de zaak terugkomt en dan maandenlang niets meer van je laten horen en ondertussen een vliegticket naar Canada boeken. Bah ! Misselijk Stoom uit je oren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:13

@Papaya: Triest verhaal. Hopelijk besteed hij zijn tijd goed in Canada aan een opfris- c.q. vervolgcursus. Die hij dan ook liefst daar in de praktijk gaat brengen.
Weer een voorbeeld hoe het NIET hoort.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:49

Spuit 11, ik weet het, maar ik wil het toch nog even kwijt:
Van de zomer heb ik de zitting van mijn zadel door hem laten opvullen. Als ik toen wist, wat ik nu weet (en net hier dus lees), dan had ik mijn dure spullen ergens anders heengebracht Scheve mond
Het leer dat hij gebruikt had, was prima, maar het was er niet netjes opgezet. Het stiksel "slingert" en het is niet netjes afgewerkt. We ontdekten toen het zadel op het paard lag (en dus op ooghoogte), dat een tekort aan leer in de hoek van de cantle gewoon met een spijker was vastgeslagen. Toen ben ik met het zadel teruggegaan.
Helaas heb ik me toen onder tafel laten banketstaaf: hij had een heel lang en technisch verhaal, het zou aan de manier van werken van Crates liggen, die zouden geen vakwerk leveren (fabriekswerk) en daardoor was het niet mogelijk om de zitting netjes te vervangen. Het leer was eenvoudigweg te kort en hij kreeg het niet meer netjes in elkaar. Vandaar die spijker. Voor het slingerstiksel had hij geen verklaring.
Intussen had hij ook al z'n spullen al verhuisd, hij had zelfs geen spijkertje meer liggen, dus repareren zat er sowieso niet meer in.
Eigenlijk had ik waarschijnlijk beter een gigantische scène kunnen schoppen, maar goed, daar heb ik waarschijnlijk het karakter niet naar... Scheve mond *leermoment*