[HAR] Hulpteugel bij mn paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

[HAR] Hulpteugel bij mn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 22:33

Hallo Bokkers!

Ik heb een IJslander van 19 jaar oud die een wedstrijdverleden heeft. Zodra er een paard naast haar rijdt gaat ze harder lopen. Dit was in het begin heel erg, ze wilde zo graag winnen ( ook al reed ik alleen maar buiten met een andere IJslander ). Na veel oefenen gaat het een stuk beter, alleen in de hogere gangen nog niet.

Met een vriendin van mij die die IJslander rijdt heb ik veel geoefend in de bak met draven naast elkaar enzovoort. Dat ging allemaal wel goed, maar buiten is het toch een tikkeltje anders....

Nu dacht ik...wat kan ik doen om haar beter te houden? Want als ik kneepjes geef in de teugel wat ho houden betekent dan rent ze gewoon door het bit heen. Als ik ruimte heb maak ik een volte, maar op sommige paadjes is daar de ruimte niet voor. Om haar helemaal in haar mond te gaan storen vind ik zelf niet zo prettig...

Nu bedacht ik me, zou het helpen als ik voor het buitenrijden een martingaal om doe bij haar? Of kan dat eigenlijk niet bij IJslanders..Heb namelijk nog nooit een gezien met martingaal....Ben niet weg van een slof die vind ik te sterk inwerken...

Eventuele tips zijn ook welkom!! Lachen

Groetjes Dorieke

Quidou

Re: [HAR] Hulpteugel bij mn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:26

ik denk niet dat een martingaal veel zin zal hebben.. die zorgt er niet voor dat je pony afremd Knipoog
die zorgt er alleen voor dat je druk op je teugels blijft houden als je paard zijn hoofd te hoog doet..

ik denk dat een hulpteugel niet echt een oplossing zal zijn.. misschien proberen overgangen te gaan rijden.. zodat ze leert op jou te wachten ipv. zelf te gaan rennen Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:28

heb je gepbt...Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 08:14

heb het gezien dank je wel Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:19

Dat soort paarden willen nog wel eens heel goed reageren op een bitloos iets. Het is totaal nieuw voor ze dus de link met "rennen" is er dan ook niet.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:25

Kun je dan niet gewoon voor dat paard, of achter dat paard gaan rijden ipv naast?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:48

ja...dat hebben we ook al geprobeerd..maar dat werkte ook niet.

Ben vandaag weer buiten gaan rijden en nu waren de rollen omgekeerd. Mijn vriendin kan haar ijslander nu amper houden en die gaat nu heel hard lopen....

Mijn IJslander is nu heel koel omdat ik ook steeds ontspannender ga zitten Haha!