wintec wijd bomen in gewone wintec?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

wintec wijd bomen in gewone wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 17:45

Ik zoek voor mijn paard een zadel met een extra extra brede boom. Nu heb ik de wintec wijd bij ons in de ruitersportzaak gezien. Maar dat is dus een veelzeidigheidszadel in het wintec 500 type. Ik wil geen veelzeidigheid maar ook geen 500.
Nu vroeg ik me af of je die bomen van de extra wijd ook kunt gebruiken in een ander zadel van de wintec collectie (denk aan wintec isabella werht en de pro dressuur). Of trek je dan het hele zadel uit modellen?

En weet iemand of de extra wijd ook nog in andere modellen komt?

Sonja_vR

Re: wintec wijd bomen in gewone wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:03

geen idee of het kan , ik denk dat er idd een risico is kwa het uit model trekken van het zadel...
in de zin van , is er wel genoeg ruimte voor zo ene breed kopijzer in een gewone wintec

of het er ook in andere modellen aan zit te komen weet ik niet

misschien wintec een mailtje sturen?

heb ik bij thorowgood ooit eens gedasan
of ze ook een ijslands zadel in de planning hadden
heb er nooit antwoord op gehad, maar thorowgood heeft tegenwoordig wel een ijslander zadel in de collectie Tong uitsteken

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 22:58

Ja dat denk ik dus ook. Er is niet voor niks een extra wijd zadel. Anders hadden ze wel alleen de extra brede bomen op de markt gezet.
Is er ook een mailadres waar ik een nederlands mailtje naar toe kan sturen. Aangezien mijn andere talen dramitisch slecht is.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:02

als je het forceert kan het misschien wel, maar je hebt dan geen garantie meer op het zadel.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:30

Ik heb ne teen 2 hands winted cair gekocht, zat een zwarte boom in die beschadigd was, verf eraf en de maat had van de witte. Te smal voor mijn paard. heb de smid gevraagd deze wijder te maken(verhitten en flink hameren). De verf is er nu helemaal af, maar de maat is goed!!!! Moest wel even proppen in het zadel maar het zit!
I kgeloof dat de wintec wide de gaatjes op een andere plek heeft(heb ik gehoord0. ik ben dit bij divoza gaan checken, had mijn eigen boom mee, maar de paarse bomen van de wintec wijde waren gejat en ik kon dus niet vergelijken. Heb toen op de gok dit gedaan!! als dit goed gaat bevallen koop ik tzt een nieuw zadel.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:32

ik zou divoza eens bellen of langsgaan die hebben veel met wintec,ik ging ook altijd heen voor advies succes!!!!!!!!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:37

hier zeiden ze dat dat niet kon.omdat het zadel dan ui "model"ging.maar misschien komen ze of zijn ze wel in andere uitvoeringen te bestellen?of misschien te laten maken?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:24

Antwoord op je vraag is simpelweg: NEE.

De boom van een normale wintec is niet berekend op de bomen van een wintec wide. De boom kan maar beperkt buigen en als je die verder gaat buigen loop je dus het risico dat je zadel kapot gaat of vervormt.

Behalve dan dat je dit niet je paard/pony aan wil doen vervalt automatisch je garantie. Dit geldt ook als je zelf de bomen verbuigt (of dit laat doen).

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:21

Jammer dat er geen wintec wide zadels in dressuur zijn, of verigs ik me nu?

Freggel heeft hele duidelijke uitleg!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:34

pluisbeer schreef:
Ik heb ne teen 2 hands winted cair gekocht, zat een zwarte boom in die beschadigd was, verf eraf en de maat had van de witte. Te smal voor mijn paard. heb de smid gevraagd deze wijder te maken(verhitten en flink hameren). De verf is er nu helemaal af, maar de maat is goed!!!! Moest wel even proppen in het zadel maar het zit!
I kgeloof dat de wintec wide de gaatjes op een andere plek heeft(heb ik gehoord0. ik ben dit bij divoza gaan checken, had mijn eigen boom mee, maar de paarse bomen van de wintec wijde waren gejat en ik kon dus niet vergelijken. Heb toen op de gok dit gedaan!! als dit goed gaat bevallen koop ik tzt een nieuw zadel.

Klinkt niet echt bevordelijk voor je zadel, straks heb je iets anders beschadigd daardoor.

Ik heb al eens eerder gehoord dat het niet kon bij de ruitersportwinkel bij ons in de buurt, idd zoals boven al ergens is uitgelegd ivm het vervormen van het zadel.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:36

Zodra je een andere wijde boom gebruikt trek je het zadel uit ´model´. De boom voor gaat lager liggen dan bedoeld, daarmee trek je dus ook de zit uit zijn verband. Niet mooi rechte zitting, maar een zitting die naar voren afloopt denk ik. Dat doet je houding ook helemaal geen goed. Liever dus echt voor een wide zadel gaan Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 19:08

Helaas dan vervalt de wintec voor mij.
Ik vind een veelzeidigheidszadel niet zo fijn. En helemaal niet in de 500 style.
Ik hoop dat er binnenkort nog andere komen.