Welke zadelpasservice in Noord Holland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy20

Welke zadelpasservice in Noord Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 11:30

Hallo Allemaal,

Wie weet een goede zadelpasservice die overal in Noord-Holland komt? ik woon zelf in Hoofddorp en zat te denken aan Divoza. Maar wou graag wat ervaringen weten.

Groetjes Roxana

MoOtJuHh

Re: Welke zadelpasservice in Noord Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:32

heej,

ik heb een zadel gekocht via Hippodam in Amsterdam. Die hebben een soort busje wat rond rijdt
en daarin zitten iets van 50 zadels. Je kan ook aangeven welke prijsklasse je wil...
succes met zoeken!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:33

Roxy20 schreef:
Hallo Allemaal,

Wie weet een goede zadelpasservice die overal in Noord-Holland komt? ik woon zelf in Hoofddorp en zat te denken aan Divoza. Maar wou graag wat ervaringen weten.

Groetjes Roxana

ik heb ook binnenkort een nieuw zadel nodig en woon in noord holland omg alkmaar ..
ik hoor dat ooteman erg goed is van iedereen !!!
www.ooteman.nl

groetjes
Haha!

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 12:20

Bedankt voor de informatie, die Hippodam, is daar een site van ofzo?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:40

Ooteman is een erg goede,, Ik heb ook wel een wat gehoord over hippodam,, En divoza is volgens mij best prijzig,,

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:52

Als je echt interesse hebt in een zadel komen bijna alle winkels wel naar je toe, is mijn ervaring.

Ikzelf woon in Akersloot (bij Akmaar) en ik heb iemand van Hypoplaza uit Den Haag laten komen. Ik wilde o.a. toen het nieuwe Anky-zadel passen (is het uiteindelijk ook geworden) en deze zaak had als een van de eerste het nieuwe zadel leverbaar. Heb wel iets van 5 andere merken geprobeerd; die man is echt heel lang geweest en vond het geen probleem om alles uit te proberen, wat met 2 berijdsters dus ook echt wel een tijd duurt. Ik hoefde er ook niet voor te betalen dat hij langskwam (maar dat was wel omdat ik een zadel kocht). De meeste zaken (ook Ooteman) rekenen iets van € 50 voor de zadelpasservice. Over Ooteman hoor ik wisselende verhalen, dus je moet toch een beetje op je gevoel afgaan. Ik zou gaan voor een zaak met ruime keuze en geen of korte levertijd én een zadelmaker met verstand van zaken (dat had die man van Hypoplaza in ieder geval zeker).

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:36

Zelf ben ik helemaal geen fan van Ooteman. Ik vind het persoonlijk een prutser die er nog een hoop centen voor vraagt ook. Zelf heb ik hele goede ervarigen met http://www.bestfitzadelservice.nl/ Deze komen het hele land door, ook dus in NH.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 14:02

Bedankt voor alle reacties, heb bij bestfitzadelservice wat info opgevraagd. Ben benieuwd of het wat is.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:51

Roxy20 schreef:
Bedankt voor alle reacties, heb bij bestfitzadelservice wat info opgevraagd. Ben benieuwd of het wat is.

Heb ik een dikke 2 weken geleden ook een zadel gekocht. Goede service en ben dik tevreden !

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:54

Je kan ook naar Van Schie gaan.. Die komen ook naar jou toe, maar als je nog helemaal niet weet wat je wilt kan je ook daar heen, dan heb je heel erg veel keuze..

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:58

in noord holland heb je inderdaad ooteman die wel goed is vroeg op in sint pancras en schelinga ruitersport (hoorn) staat ook goed bekend

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:21

A_N_O_U_K schreef:
Je kan ook naar Van Schie gaan.. Die komen ook naar jou toe, maar als je nog helemaal niet weet wat je wilt kan je ook daar heen, dan heb je heel erg veel keuze..

Die wilde ik ook noemen inderdaad.
Ik heb een aantal jaren terug voor mijn paard daar een nieuw zadel gekocht en daar was ik toen erg tevreden over.
Ze heeft heel veel verschillende zadels gepast en je kunt overal op rijden, en zo kijk je samen welk zadel het beste op jouw paard en voor jou past.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:42

Pas de Deux in Noordwijk.
Of mail eens, ik ben twee tot drie dagen per week in Noord Holland.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:41

devon04 schreef:
in noord holland heb je inderdaad ooteman die wel goed is vroeg op in sint pancras en schelinga ruitersport (hoorn) staat ook goed bekend

Vroeg op adviseerde me om een bonten onderlegger te kopen, wat beter is voor de rug van het paard. Dat deed ze toen ze het zadel ging passen op een 3-jarige / ik ermee ging rijden. Apart voor een zadelpasser, je zou denken dat als het zadel goed past een onderlegger echt niet nodig is.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:47

Ga alsjeblieft niet naar Ooteman, Ik ken twee gevallen waarvan beide zadels goed lagen volgens Ooteman terwijl beide paarden witte plekken kregen.
Lijkt me niet veel goeds dus.