bates-wintec

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

bates-wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 23:24

hoi,
ik ben bezig met een nieuw zadel. nu zit ik de twijfelen aan 4 modellen .ofwel de bates caprilli ,de bates cair dressage isabel werth( is wel iets aan de dure kant voor mij, maar ik wil eventueel nog even verder sparen) ,wintec 500 cair dressuur, wintec cair dressuur isabel werth. hebben jullie ervaring met deze zadels , hebben ze een diepe zit ,eventueel een link met een foto waar het op een paard ligt,... ikzelf heb 7 paarden en heb juist een wintec breed gekocht voor mijn mega haflinger, en ik moet zeggen het zit niet slecht. nu moet er voor mai en will, mijn 2 fjordjes, nog een zadel bijkomen en ik zou er graag een dressuurzadel bij hebben.dus wie helpt mij bij deze moeilijke beslissing Knipoog

areke

Re: bates-wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:27

ik heb sinds vrijdag de bates caprilli.
heb er 2 x op gereden nu maar zit echt heel lekker.
ik kan woensdag pas een foto maken dat tie op mn paard ligt.
ik ga morgen namelijk niet rijden en het zadel ligt bij mn oma omdat ze mn andere zadel hebben gestolen 2 weken terug.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:24

Mij hebben ze in der tijd de wintec 500 afgeraden in de ruitersportzaak. Je zou er enorm op gaan schuiven, en in de zomer als het erg warm is (bijvoorbeeld buiten opzadelen op concours) wordt dit zadel gloeiend heet. Ik heb een ander zadel gekocht, dus kan je niet bevestigen of dit waar is, maar mijn zadelmaker is wel een hele goede met kennis van zaken.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 13:07

hoi,
alvast bedankt voor jullie reacties.nu moet ik zeggen dat ik de wintec 500 als minste vond, dus die valt al af..@areke, maakt niet uit hoor, woensdag is goed. kan je misschien ook een foto van de achterkant maken ? groetjes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:16

ik vind de wintec 500 juist helemaal niet gek voor een aardige prijs(dat heet worden valt reuze mee trouwens)
de isabelle werth zit wel heerlijk,die heeft ook een aardig diepe zit,maar is ook wel prijzig.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:53

Ik zou voor de bates gaan, is van leer dus denk ik toch wat duurzamer dan de wintec.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:19

bayaatje schreef:
hoi,
alvast bedankt voor jullie reacties.nu moet ik zeggen dat ik de wintec 500 als minste vond, dus die valt al af..@areke, maakt niet uit hoor, woensdag is goed. kan je misschien ook een foto van de achterkant maken ? groetjes

doe ik.
ik zal van alle kanten een foto maken.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:04

Ik heb de wintec Isabell Werth en ben daar erg tevreden over. Heb nog nooit op zo'n lekker zadel gezeten. Als je het geld ervoor hebt zou ik voor de leren gaan, maar kunststof is ook niet verkeerd! De andere zadels heb ik geen ervaring mee.

Heb op het moment geen duidelijk foto, maar hier ligt ie op Furie;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q3ZDQ4H6

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:08

Ik heb ook de Wintec Isabel gehad. Voor mijzelf heel erg fijn, maar hij ging schuiven overal wrijving heel jammer heb nu een kentaur genomen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:11

Ik heb de Wintec 500 dressuur met CAIR, alleen hij schuift nogal op mijn pony, dus hij staat te koop *LOL*. Foto's van mijn zadel in mijn profiel en in de link in mijn onderschrift.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:18

Ik heb de Bates Caprilli dressuur met cair. Ben er zeer tevreden over....

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 13:41

bedankt voor de reacties. ik ben helemaal verlieft op de bates isabel werth, spijtig genoeg is deze nogal prijzig.de caprilli vind ik ook helemaal niet mis, maar de isabel werth heeft een diepere zit denk ik.ik ben nu vooral aan het twijfelen tussen de bates caprilli en de wwintec isabel werth.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:54

de bates isabel werth heeft idd een diepere zit. maar de caprilli zit ook lekker hoor.
ik ga zo naar mn paard tegen 5en heb ik de foto's hier wel staan

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:02

zoals beloofd hier de foto's wel wat later maar het duurde een beetje lang voor mn paard droog was.

Afbeelding
zijkant

Afbeelding
achterkant.
(ze snapte er niks van )

Afbeelding
schuinvoor

hij schuift niet ik heb vandaag met een dikke pk pad gereden en dan blijft tie ook goed liggen.
ik hoop dat het zo goed is anders moet je maar even een gil geven dan maak ik nog andere foto;s

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 20:39

bedankt voor de foto's ,het ziet er inderdaad een comfortabel zadeltje uit. pfff het wordt wel moelijk.ik heb nog wel een beetje tijd om te beslissen, eerst mijn ander zadeltje nog verkopen. kan in de bates ook de witte of de rode boom van wintec ?
groetjes

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:59

dat weet ik niet maar daarvor zou je een mailtje kunnen sturen naar pegasus ruitersport die verkoopt bates en wintec.
www.pegasus-ruitersport.nl

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:01

Ik rij al 3 jaar op mijn wintec cair dressuur isabel werth. Geen goedkoop zadel (voor een kunsstof) maar echt helemaal super. Geweldige zit, lekker licht en mij paard reageert er ook super op.
Hij ligt op mijn friese merrie van 163.
Voor mij nooit een ander zadel meer... nou ja, misschien een zaldi schooler Clown

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:44

Ik heb geen ervaring met het dressuurmodel Wintec 500, maar op onze manegepony's hebben wij een aantal veelzijdigheidsmodellen van de Wintec 500 en we zijn er zeer tevreden over. Het warm worden valt reuze mee, wij rijden er picknickritten mee in de zomer en na de tussenstop zijn de zadels echt niet overdreven warm. En ze liggen eigenlijk altijd in de zon tijdens de stop. Ook het schuiven in het zadel herken ik niet.
Ik heb zelf een Wintec Pro Dressuurzadel, die heeft niet van die dikke wrongen als de Isabel Werth, maar ik vind dikke wrongen dan ook niet fijn. Ik heb niet voor Cair gekozen, maar gewoon voor met wol gevulde kussens. De ruitersportzaak raadde mij specifiek de Cairzadels af, het zou heel nou luisteren en veel lastiger aan de rug van het paard aan te passen zijn dan wol.
Ik heb mijn zadel nu ruim een maand en ik ben er super tevreden over!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:27

Ik heb onlangs de Bates Isabell Werth (met Cair) gekocht en ik ben er supertevreden mee.
Hij zit fijner dan de Wintec Isabell Werth (vind ik zelf, maar da's persoonlijk Lachen ).
Het was één van de weinige zadels die op m'n paard paste, en voor mij zit hij echt zalig. Hij zit wel redelijk breed, wat minder aangenaam kan zijn voor fijngebouwde mensen.
Hier een foto (op foto ligt zadel te fel naar voor):
Afbeelding

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:08

Ik heb sinds een aantal maanden ook een Bates, Isabell werth, Ik heb het 2e hands gekocht omdat ik ook geen geld had voor een nieuwe... ben er enorm blij mee. Het heeft een fijne diepe zitten, dikke wrongen en niet het minste belangrijke, het ligt als een huis op m'n fjord Haha!