WendyBZ schreef:Vreemd verhaal, deze zadels hebben gewoon een boom

Er zijn inderdaad wel riding pads, maar die zien er wel anders uit. Ik vind het verhaal 'past op meerdere paarden' altijd maar vaag.
De ribzit is wel héérlijk, zit lekker zacht, daar hou je het wel even op uit.
( ik heb zelf overigens een pagony ijsland te koop, met medium boom).
mja, precies. 'past op alle paarden' trap ik ook niet in, vandaar dat ik ook mailde om te vragen wat de boommaat was. Ik heb nu een barefoot, maar ik krijg toch volgens mij wat drukplekjes, vandaar dat ik aan het kijken ben naar wat anders. Ik heb laatst al een heleboel 'standaardzadels' even op zijn rug gehad, en het is allemaal veel te smal. Daarnaast heb ik liever geen zadel waarin ik zelf opgesloten zit, en aangezien ik nogal een grote kont heb, trekt de vaak vlakkere zitting van Ijslanderzadels me wel aan. Alleen veel IJslanders zijn lang niet zo breed als mijn fjordje. Een mediumboom gaat dan ook zeker weten niet passen, helaas.
edit:
maessie schreef:Ik heb ook nog een ijslanderzadel liggen hetzelfde idee, met boom. (Is ook te koop trwns, is een breed model, lag bij ons op een haflinger)
Wat voor 'model' had die haflinger, of weet je een boommaat van het zadel? En wat voor inchmaat heeft het zadel?