Boomloos of stock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Boomloos of stock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:00

Hallo,

Ik wil graag jullie mening over mijn vrij ingewikkelde probleem (vind ik zelf dan hahaha).
Ik heb een tijdje geleden een rug blessure opgelopen in m'n onderrug (waarschijnlijk een scheurtje in mn pees of spier).

Op een vzh zadel zit ik niet lekker, op een dressuurzadel gaat het al beter omdat de zit dan dieper is en ik rechter kom te zitten. Nu heb ik gehoord dat een stock zadel verlichting kan geven. Wat ik vaker heb gehoord is dat een boomloos nog beter is.

Heeft iemand hier ervaring in? Ik wil me namelijk eerst wat meer oriënteren voordat ik een dure aankoop doe. Want als ik voor boomloos ga, ga ik voor het London model denk ik, omdat ik vrijwel alleen dressuur rijdt.

Bvd, mvg Joanne

Auky

Re: Boomloos of stock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:03

Heb hier zelf weinig ervaring mee, maar een boomloos zadel (model barefoot oid) heeft geen diepe zit zoals een dressuurzadel dat bijvoorbeeld heeft.
Verder zou ik zeggen, vraag eens een testzadel aan, dan kun je zelf testen of het wat voor jou (en je paardje) is!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:06

Ja ik wilde sowieso een keer een testzadel aanvragen dan

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:10

Dan kom je er het best achter of het bevalt, een goede beslissing dus Lachen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:20

maar wat ik nu eigenlijk ook wel wilde weten is of er mensen zijn die ervaring hebben met een stock zadel in de dressuur richting? in het zwart vind ik ze nog wel dressuurmatig geschikt, dan zijn ze niet zo opvallend zeg maar. dit is niet beledigend bedoeld hoor, ik vind ze heel erg mooi, maar in de dressuur miss iets te opzichtig?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:02

en een dressuurzadel met extra diepe zit. Rossner Amerika + ofzo die heb ik ook en zit als een huis, lekker diep.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:26

Heb een barefoot cheyenne en zou dus niet anders meer willen. En hier rij ik ook gewoon dressuur mee en dus ook wedstrijden.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:28

ik heb nu gewoon vzh zadel maar heb testzadel van barefoot cheyenne aangevraagd, ben erg benieuwd daarnaar!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:16

Het is voor iedereen verschillend natuurlijk maar ik heb zelf twee weken geleden het london-testzadel gehad en het was niets voor mij.
Ik ben een paar jaar geleden flink gestuiterd en had toen mijn heup/bekken gekneusd. Sindsdien is het si-gewricht een gevoelige plaats. Als ik iets te overdreven sport of zo dan heb ik meteen last van mijn rug/heup/bekken gebied.
Het london zadel zat op zich lekker zacht maar ik kreeg direct pijn in mijn heup. Niet heel erg maar het was er meteen.
Vandaar dat ik maar direct gestopt ben met het testen.
Een stockzadel heb ik ook gehad en dat zat heerlijk, echter toen had ik nog nergens last van dus ik heb geen idee hoe dat zit met je rug enzo.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:53

Auky schreef:
Heb hier zelf weinig ervaring mee, maar een boomloos zadel (model barefoot oid) heeft geen diepe zit zoals een dressuurzadel dat bijvoorbeeld heeft.

Nou ik heb een London, maar ik vind dat ik er wel heel diep in zit Ja
In ieder geval dieper dan de ainsley, stubben, euroriding, wintecs die ik gereden heb.
Ik zit er gewoon echt super vast in, en door het hoge achterboogje en de pommel aan de voorkant vind ik de zit 'diep', maar wel super veel contact met je paard.

Ik heb geen ervaring met de stock richting dressuur.
Wel heb ik in veel zadels last van mijn rug en knieën, maar met dit zadel heb ik het nog niet gehad!
(ook niet met de stubben die ik hiervoor had trouwens).

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 10:01

heej,

jullie hebben m ein ieder geval al een stuk verder geholpen! ik ga het nu alle 3 proberen. heb op stal iemand gevonden met een cheyenne. london vraag ik aan en stock kijk ik daarna nog ff na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:04

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 10:42

thnx, heb naar topics gezocht maar kon zo snel nix vinden wat geschikt leek