zadelmaker/ruitersportzaak die 2ehands zadels ruilt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

zadelmaker/ruitersportzaak die 2ehands zadels ruilt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 23:38

hallo,
ik ben opzoek naar een zadelmaker of ruitersportzaak die 2ehands zadels ruilt.
ik heb een IR vzh zadel maar wil graag over naar een dressuur (merk niet belangrijk). hier in Frankrijk zijn deze erg duur dus wil ik er gewoon 1 in nederland halen (van iemand die ik ook kan verstaan) en dan mijn zadel inruilen.
weet iemand misschien of er ergens in de buurt van Zwolle iets zit?

Dees

Re: zadelmaker/ruitersportzaak die 2ehands zadels ruilt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:39

Je kan bij elke ruitersport zaak volgens mij gewoon je zadel inruilen hoor.
Weet dat je bij Tweespan en Divoza op zich nog een nette prijs ervoor krijgt ook.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 23:45

ja ik weet er 1 waar het wel kan maar ook weer 1 die het niet doet, ik weet ook zo even geen behalve in hollandscheveld, maar mijn paard heeft een apart zadel qua maat dus ik denk dat ik wel een paar bij langs moet voordat ik iets vind. vandaar dat ik er meerdere wil weten.

in Frankrijk ruilen ze helemaal niks, zeer vreemd.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:54

Jullie hebben daar toch wel een 'Le Marktplaats'?
voor zo'n IR zal je de wereld niet kunnen krijgen, dus je kan het altijd proberen om onderhands te verkopen, toch?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 23:58

ja die is er wel, maar Frankrijk is een groot land Knipoog dus het meeste is gigantisch ver weg.
en mijn zadel is zo rond de 200-250 euro getaxeerd, en ik zoek een 2e/3e hands maakt niet uit, dressuurzadel, mag ook merkloos, beschadigingen maken ook niet uit als hij het nog maar doet Knipoog dat moet toch lukken neem ik aan.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 09:51

Het is niet voor niets zo dat zadels in frankrijk iets duurder zijn (kijk je naar gelijke modellen en merken zadels dan is dit verschil heel klein). In Frankrijk is er veel meer en algemeen beter vakmanschap in zadels maken en onderhoud.

Nederland is eigenlijk het enige land waar zadels van "mindere kwaliteit" zo massaal verkocht worden en verkopers zo weinig kennis hebben aangaande goed passen van zadels en kennis in kwaliteit van bouw. Ga alsjeblieft naar een goede plaatselijke zadelmaker in frankrijk en koop daar een 2e/3e hands laat daar je zadel onderhoden en adviseren in het algemeen hebben ze daar betere zadels die gemakkelijker onderhouden kunnen worden.

Ik denk dat je zelfs met handen en voeten communiceren beter af bent dan dat je er komt met een in Nederland gekocht "goedkoop" zadeltje

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 13:33

ik ben al bij 2 zadelmakers in Frankrijk geweest, 1 zat zelfs bijna 100km ver.
maar zij hadden beide geen 2ehands zadels en willen deze ook niet. ik ga geen duur nieuw zadel kopen omdat ik daar gewoon het geld niet voor heb.
beide zadelmakers zeiden ook dat het moeilijk is om een 2ehands zadel te vinden of iemand die ze ruilt.
ik ben ook bij een engelse zadelmaker geweest en die was nóg duurder en nam ook geen zadels in.

dus ja, dan ga ik liever in Nederland en dan maar op de gok dat het past, boommaat e.d kan van mijn zadel afgeleid worden, bijvullen van de kussens of verder afstellen kan ik in Frankrijk wel laten doen.

met een beperkt budget is het lastig hier, ook dus omdat het allemaal zo ver weg zit. ook gebruik ik het zadel niet intensief, 1-2 keer in de week. dan ga ik geen 1500 euro uitgeven aan een nieuwe Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:30

wij ruilen ze in, zolang het voor ons interesant blijft om de inruil te kunnen verkopen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 18:02

enn... waar ligt Mierlo? Bloos
ik heb een 2 jaar oud imperial riding (Rocky) vzh zadel. laatste jaar niet intensief gebruikt. een net 2e hands zadel met medium boom en 18'', zitten wel gebruikssporen bij de beugelriemen.

bijbetalen vind ik niet zo erg, maar de volle prijs voor een (nieuw) dressuurzadel is me net wat te veel Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:23

de winkel is in nuenen link zie onderschrift, ligt bij eindhoven