extra gaatje beugelriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

margaretha1

extra gaatje beugelriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 22:49

Sinds kort heb ik weer les, dus weer eens iemand die kritisch naar me kijkt Knipoog . Van haar kreeg ik de opmerking dat ik mijn hakken wat lager moet doen, dat heb ik tijdens de (groeps)les uitgebreid geprobeerd, maar dat lukt niet echt. Dus vandaag ben ik thuis tijdens het rijden aan proberen gegaan en heb uiteindelijk mijn beugelriemen een gaatje korter gemaakt. Ik moet zeggen, het lukt me wel om mijn hakken lager te houden nu en volgens mij is mijn zit ook beter. Maar eigenlijk heb ik het idee dat ze nu net iets te kort zijn. Het scheelt natuurlijk maar een paar centimeter, maar toch....
Nu zit ik te overwegen om zelf een tussengaatje te maken, maar vraag me af of dat een goed idee is?? Heeft iemand anders ook wel eens meegemaakt dat de beugelriemen niet goed op maat te krijgen zijn??

Inge_

Re: extra gaatje beugelriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:49

ja kan makkelijk, gewoon gaatje bijmaken , heb ik met zo'n speciaal gaatjesmaker apparaat gedaan Tong uitsteken

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:45

En of ik dat herken. En dan zit je goed, koop je andere schoenen, welke weer net een dikkere zool hebben en dan blijkt dat extra gaatje weer te veel te zijn Knipoog

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 00:01

opala schreef:
En of ik dat herken. En dan zit je goed, koop je andere schoenen, welke weer net een dikkere zool hebben en dan blijkt dat extra gaatje weer te veel te zijn Knipoog

Dit herken ik ook helemaal... Haha!

ik heb ook vaak zat extra gaatjes bijgemaakt tussen de gaatjes in is geen probleem hoor..

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 01:09

Ik rijd op een manege en daar is geen enkele stijgbeugelriem waarin geen extra gaatjes zijn bijgemaakt (gaatjes tellen voor je stijgbeugels gelijk te maken is er dus niet bij). Het kan dus wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:21

Sinds ik GPG's heb, heb ik ook een tussengaatje. Die veer in die beugel, zorgde er net voor dat ik tekort zat.
Let wel op dat je ze precies gelijk doet, als dat niet het geval is, kan je zadel namelijk scheeftrekken, op den duur.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:26

Kan makkelijk hoor, gewoon een gaatje tussen prikken Ja