Prestige Top Dressage vs Prestige Hippos Dressage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Prestige Top Dressage vs Prestige Hippos Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 21:10

Ik ben al een tijdje bezig met het rondkijken naar een geschikt zadel. Eerst viel heel lang mijn keuze op de KN Symphonie. Daar heb ik ook een tijd mee gereden en in de tussentijd ook met een Prestige Top dressage. Allebei echt super zadels!! Ik kon zo van de prestige op de KN stappen en andersom. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de Prestige omdat ik bij de KN tijdens een wedstrijd in de regen tóch nog mn kont open heb gereden en daar bij de Prestige nooit last van heb gehad.
Maargoed, mijn vraag; De prestige Top Dressage heeft extreem dikke kniewrongen. Nu zag ik op internet een soortgelijk zadel ( de Prestige Hippos) maar die lijkt toch echt minder kniewrong te hebben. Ik heb ook wel eens op zo'n zadel gezeten alleen dat is alweer een tijdje terug dus ik weet het niet zeker.
Wat zijn nou precies de verschillen tussen de Prestige Top Dressage en de Prestige Hippos Dressage?

Remember

Re: Prestige Top Dressage vs Prestige Hippos Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:55

Wij hebben ze allebei liggen, ik ben hélemaal verknocht aan mijn Top Dressage, heb gister toevallig een nieuwe gekocht. De Hippos is qua vorm behoorlijk hetzelfde, ik vind 'm alleen wat minder comfortabel. Net wat minder zacht, en ik vind de vrije zit van de TD in combinatie met de dikke wrongen júist fijn. Mijn 'oude' TD gaat waarschijnlijk naar degene die nu de Hippos heeft, die vind 'm ook fijner zitten.