Springen met Passoa bitje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Springen met Passoa bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:36

Zie Titel,
Wat voor effect heeft het precies.. Want mijn pony is altijd heet met springen en had gehoord dat je met dit bitje je paard beter in de hand kan houden? en wie gebruikt zo'n bitje?

xx Vork

xJurdyWonanx

Re: Springen met Passoa bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:38

ik gebruik(te) af en toe zo'n bitje, als ik bijv in de springles ging rijden, anders rende hij gewoon wat door de bak, en met een nogal drukke les is dat niet handig, ik had hem dan in het 2de gaatje. Beter dan dat je de hele tijd moet lopen trekken aan de teugels als je met gewoon bit rijdt. Vind dit vriendelijker dan. En heel scherp is het niet.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:43

Oh gelukkig, Ja ik heb daar ook ervaringen mee, met dat geren door de bak en telkens blaren op je vingers te hebben, Tong uitsteken
denk dat ik er maar 1tje ga kopen.. Knipoog

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:29

ik heb er nog een te koop Clown

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:31

Zorg wel dat je er netjes mee omgaat! Want het kan wel scherp in werken als je de teugels aan de laagste ringen bvestigd! Dus dat zou ik in eerst instantie zeker niet doen! Gewoon aan de grote bitring maken! Knipoog
En anders vraag eens advies bij je instructeur(ice)

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:30

Ik spring ook met een pessoa bitje (Passoa is toch echt wat anders Lachen). Mijn paard is heel sterk en zonder dat bit is het echt een stoomwals. Het bevalt me heel goed, alleen je moet er geen gewoonte van maken om ermee te rijden. Door de scharnierende werking kan het paard er geen aanleuning op krijgen. Voor de training en dressuur geen aanrader, maar voor het springen prima te gebruiken.