heb even de info op de site gelezen en het komt erop neer dat dit hoofdstel fijner is voor het paard,met name voor de oren. de druk wordt anders verdeeld,waardoor er minder druk op de oren zit en het paard beter in evenwicht zal zijn. ze hebben het ook over een verbeterde bloedsomloop door de drie spieren die om de oren lopen. Het voorkomt ook hartproblem,bewegingsproblemenen mondproblemen?
Nieuw therapeutisch hoofdstel ‘Hoofdstel dat bevestigd wordt achter het oor’ is de letterlijke vertaling in het Frans van het Engelse woord ‘Earband’. In werkelijkheid is het een nieuw therapeutisch en comfortabel hoofdstel ontworpen om de druk op nek van het paard te verlichten en te verdelen die veroorzaakt wordt door de frontriem en (ik denk) kopstuk van een klassiek hoofdstel. Michel Raffit, de ontwerper: “De Earband reduceert de druk op het interne gehoororgaan, ook de plaats van het evenwichtsorgaan, hier wordt het bewustzijn van snelheid en het lichaam in de ruimte en de ventilatie van het lichaam geregeld. Door dit hoofdstel verbetert de doorbloeding tussen de dertien spieren die rondom het gehoororgaan lopen.” Zodoende maakt dit hoofdstel het mogelijk om hartstoornissen (volgens mij wordt er iets minder ernstigs bedoeld, maar weet niet helemaal zeker wat), problemen met de beweging en bepaalde problemen met de mond, hoofd en de hals(lengte) te vermijden. Dit hoofdstel kost € 258,- en is verkrijgbaar in drie kleuren: eiken, mahonie en zwart. Dit hoofdstel wordt onmisbaar de komende jaren!
Of zoiets, want mijn Frans is ook niet wat het geweest is.
Ja, ik schrok ook een beetje. Ik heb trouwens nooit iets gemerkt van een verminderd evenwichtsgevoel bij mijn paard door het hoofdstel, het is best een mooi hoofdstel, maar volgens mij heeft die Michel Raffit een hele grote fantasie.