Daaleman zadel hoe in zijn werk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AikePeer

Daaleman zadel hoe in zijn werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 14:50

Hallo ik ben er vrijwel zeker van dat ik een Daaleman zadel wil laten opmeten.

Nu wilde ik hier op bokt eens informeren bij de mensen die mij voor gegaan zijn.

Wat ik graag wil weten is als ze langs komen kun je dan "test" rijden op een zadel van hun.
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft service.. als het zadel bij aflevering toch niet aan je eisen voldoet hoe gaan ze hier dan mee om?
Laten jullie het zadel door hun nakijken/opvullen of door een andere zadelmaker?
Wat is de kwaliteit van het leer?
Wat zijn hun gemiddelde levertijden?

Ik hoop op nuttige reacties!

Tieme

Re: Daaleman zadel hoe in zijn werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:05

Ik heb sinds een jaar een daaleman en ik ben er zeer tevreden over. ook over de service.
Als hij langskomt dan heeft hij verschillende zadels en bomen mee.
hij kijkt samen met jou welk zadel het beste bij jou en je paard past. je kan verschillende zadels uitproberen en ook kijken naar de verschillende soorten leer.
hij neemt precies de maten van je paard op en kijkt welke boom daar het beste bij past. je kan vervolgens nog aanpassingen door geven als kleur, soort leer, soort zitting.

ik dacht dat ik iets van 8 weken levertijd had. je mag dan kiezen of je het zadel op laat sturen of dat je hem weer langs laat komen. (komt dan wel extra kosten bij of hij moet net in de buurt zitten).

ik laat mijn zadel ook door hem weer opvullen en nakijken. hij heeft tenslotte het hele zadel aangepast aan m'n paard. en ik weet natuurlijk niet hoe het met garantie zit als je een ander aan het zadel laat prutsen. er zit 1x gratis opvullen bij.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 13:39

niet meer mensen met een daaleman die willen reageren?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:11

Ik heb sinds 1.5 jaar een Daaleman. Hij kwam met een busje met zadels eerst vroeg hij allemaal info over het paard wat ik er mee wil en of ik zelf al iets ingedachte had. Ik had de GPS II gezien die ik graag wilde maar wilde wel op alle zadels even zitten. Uit eindelijk is die het ook geworden. Na het rijden de stal in om te kijken welke boom voor 't paard geschikt is en daar ook uitleg over gegeven (was een heel informatieve middag) je kan dan het leer soort kiezen en wrong, gelsitting ect. Na een week of 10 volgens mij kon ik 'm ophalen.

Over de kwaliteit van het leer ben ik erg tevreden.

Ik vind ze heel klantvriendelijk. Opvullen laat ik bij harnassmaker van bokt doen, heb Daaleman gebeld maar dan moet je dus met je paard naar Empe Vork of anders als ze een keertje in de buurt zijn... dat vind ik teveel gedoe. dus vandaar.

Ik ben er erg blij mee!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 17:47

Dank je wel..Haha!
jullie overtuigen me steeds meer.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:13

AikePeer schreef:
Wat ik graag wil weten is als ze langs komen kun je dan "test" rijden op een zadel van hun.

Je kunt testrijden. Bij mij ging het helaas niet, omdat mijn paard een bredere schoft had als dat hij aan de telefoon had ingeschat. We hebben wel even kort de zadels op de rug gehad om mij het verschil te laten voelen.

Citaat:
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft service.. als het zadel bij aflevering toch niet aan je eisen voldoet hoe gaan ze hier dan mee om?

Fijne service, goede uitleg en heel zichtbaar wat ze exact doen. Ik was geheel tevreden met mijn zadel dus met het laatste geen ervaring

Citaat:
Laten jullie het zadel door hun nakijken/opvullen of door een andere zadelmaker?

nope. Wil binnenkort het zadel weer eens langsbrengen om het op te laten vullen.

Citaat:
Wat is de kwaliteit van het leer?

Soepel, zacht en om te kwijlen Clown

Citaat:
Wat zijn hun gemiddelde levertijden?

Bij mij duurde het 8 weken en dat was in de zomer dat ze maar de helft van de bezetting hadden. Bijna op de dag af werd ik na 8 weken gebeld dat het zadel klaar was.

Als we de centen bij elkaar hebben wordt volgend jaar voor 1 van de andere paarden ook een daaleman aangemeten.