Strijken in kootholte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Strijken in kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 14:23

mijn paard vangt zichzelf wel eens in de kootholte en daarom dacht ik dat springschoenen de oplossing waren, ik heb neopreen springschoenen gekocht maar na 1 keer mee gereden te hebben stond ze de volgende dag met een dik voorbeen, en op de plek waar de springschoen gezeten heeft was het open. kortom geen succes dus
nu zag ik het volgende
Afbeelding
iemand ervaring hiermee????
en mijn vraag is of je hiermee ook evengoed peesbeschermers kan gebruiken

Anoniem

Re: Strijken in kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:35

Ik heb er geen ervaring mee, maar het materiaal lijkt mij nogal zacht om je probleem te voorkomen.
Ervan uitgaande dat je het probleem, het strijken, al hebt laten onderzoeken, zou ik die van kavalkade willen aanraden:
Afbeelding hier zit ijzer in, ze zijn alleen wel prijzig, ik meen zo rond de € 100.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:37

Misschien kan je paard niet tegen neopreen.
Probeer eens een rubberen springschoen of vraag of je die van iemand even kan lenen om te zien hoe ze daarop reageert zonder dat je ze gelijk nieuw hoeft te kopen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:26

willem schopte zijn ballen met longeren wel eens open. eerst met springschoenen geprobeerd, nou die schuurden zijn hele koot open. mok tot gevolg en 2 olifanten benen tot aan de sprong. dure dierenartsrekening Haha!

toen heb ik die van kalvakade die hierboven gesproken worden gekocht, nou die pasten dus niet op maat boot van willem. dus die kon ik mooi weer verkopen. maar ze werken wel super. paard wat ik wel eens moest longeren had ze ook en daar zaten ze prima bij.

nu looptie gewoon met blote benen Haha! en heb nu eigenlijk nergens meer last van.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:30

bij ons op de manege gebruiken ze wel springschoen, de een rubber en die ander weet ik niet wat dat er vooreen is, bij hun werken ze wel.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:07

Ik gebruik meestal een neopreen springschoen. Mijne kunnen niet tegen een rubbere.. dan ligt hun hele benen open. Misschien heeft die van jou daar andersom last van. Dat hij niet tegen neopreen kan. Ik zou de rubbere proberen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:30

neopreen schuurt meestal minder omdat deze minder draaien..

iemand ervaring met die van kavalkade?

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:39

Toen mijn paard nog jong was droeg hij ook springschoenen.
Deze schuurde in de kootholte.
Ik kocht dan van die rekbare pols of elleboogbeschermers met klitteband (voor mensen).
Deze droeg mijn paard onder de springschoenen op de plekken die schuurde.
Als ze vies waren konden ze gewoon in de wasmachine.
Werkte perfect.
Nu heeft hij al jaren geen springschoenen meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:49

Springschoenen werken bij mij ook totaal niet. Hij krijgt er juist meer plekjes van dan zonder. Op dit moment tikt hij niet meer zoveel aan voor. Anders zou ik ook voor die van kavalkade gaan.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:53

Bitch schreef:
Afbeelding hier zit ijzer in, ze zijn alleen wel prijzig, ik meen zo rond de € 100.

deze heb ik ook gehad
ik dacht dé oplossing te hebben gevonden voor het afstrappen van de ijzers... niet dus
want helaas gingen ze binnen 1 week stuk Sigaar
heb toen de helft van de prijs teruggekregen, wilde nl geen nieuwe

bij mijn paard zat het "aantikprobleem" achteraf gezien in het verkeerd beslag (toon/neus van de voorhoef veel te lang gelaten)
als de toon te lang is kan het paard niet snel genoeg afwikkelen en wordt het voorbeen te traag
zodat het achterbeen sneller is
heel veel smeden laten de toon te lang, dat is helaas geen uitzondering

probeer eens: ijzers eraf of ander/beter beslag