Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Bustrens of watertrens maakt niet heel veel verschil. Een bustrens ligt stiller in de mond (en is dus vriendelijker).
HFerguson schreef:Urielle schreef:Bustrens of watertrens maakt niet heel veel verschil. Een bustrens ligt stiller in de mond (en is dus vriendelijker).
Het maakt weinig verschil, maar Urielle.
Kun je bovenstaande toelichten, ik heb hier een ander inzicht over.
Bustrens hangt 'stil' aan het bakstuk, waar het juist in de mond bij een water trens 'mee'beweegt. Kan voor een paard pony weer fijner zijn, meer rust in de mond.
Uiteraard ligt een bit zo stil als je hand is.
Urielle schreef:
Ik heb altijd geleerd dat een watertrens meer meebeweegt met de ruiterhand omdat die beweeglijker is (door de losse ringen). Dus dat het voor een stille hand eigenlijk niet uitmaakt wat je gebruikt. Maar dat voor een onervaren ruiter een bustrens beter is omdat die stiller in de mond ligt en zo het paard minder last heeft van de bewegende hand.
Paula1990 schreef:Topic mag op slot ik gebruik gewoon een water en bustrens . Al heb ik wel een splinternieuwe watertrens te koop staan omdat hij te klein was dus wie er een zoekt van 12.5 cm pm me even!
BrankaZ schreef:Paula1990 schreef:Topic mag op slot ik gebruik gewoon een water en bustrens . Al heb ik wel een splinternieuwe watertrens te koop staan omdat hij te klein was dus wie er een zoekt van 12.5 cm pm me even!
Jammer dat ik het nu pas lees. Heb net een paar dagen terug een watertrens (dubbelgebroken) van 12,5 cm gekocht.