groetjes!!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ChirooHeleen schreef:Als je met een watertrens rijd kunnen de ringen van het bit ronddraaien door de gaten van het bit. Hier kan het vel van de mondhoeken tussen gaan zitten en wondjes veroorzaken. Deze rubberen ringen zijn ervoor om dit te voorkomen dacht ik.
JoyCiej007 schreef:ChirooHeleen schreef:Als je met een watertrens rijd kunnen de ringen van het bit ronddraaien door de gaten van het bit. Hier kan het vel van de mondhoeken tussen gaan zitten en wondjes veroorzaken. Deze rubberen ringen zijn ervoor om dit te voorkomen dacht ik.
inderdaad... en inderdaad ook om te voorkomen dat sommige mensen het bit door de mond heen 'raggen'. Mijn shetmerrie staat al een aantal jaar voor de koets, ze word dan gereden met een stang, ook wel 'B-Stang' of 'Bokkebit' genoemd. Op de één of andere manier kreeg ze toch telkens wondjes in haar mondhoeken; het bit had misschien een paar mm breder moeten zijn, maar deze maat was helaas niet te krijgen.
Dus hebben we besloten om bitringen aan het bit te bevestigen. Wondjes zijn een week ingesmeerd met uierzalf, en sindsdien we de bitringen gebruiken, zijn er geen nieuwe wondjes meer gekomenDe perfecte oplossing dus, voor dit soort probleempjes
ChirooHeleen schreef:Als je met een watertrens rijd kunnen de ringen van het bit ronddraaien door de gaten van het bit. Hier kan het vel van de mondhoeken tussen gaan zitten en wondjes veroorzaken. Deze rubberen ringen zijn ervoor om dit te voorkomen dacht ik.
Favory_love schreef:Volgens mij zitten alle bitringen dan toch echt verkeerd aan de bitten hoor,want bit komt nog steeds tegen de mondhoekenof in de buurt daarvan.
Bitringen hebben wel degelijk te maken met speeksel.
Als een paard niet goed kan slikken door het bit,druipt er speeksel uit zijn mond( wat de meeste mensen als een ontspannen paard zien).
Nu moet dat allemaal weg door de "voorkant"van zijn mond en kan het niet normaal weglopen door de bitringen die het tegenhouden;)
Vriend van mij heeft een hengstenhouderij en heeft er onderzoek naar gedaan.
Negerzoen schreef:ik had een vraagje voor jullieje kan ook losse bitringen kopen he, maar hoe krijg je die ooit om een bit? of ben ik nou zo scheef dat ik dat niet kan bedenken?
Negerzoen schreef:ik had een vraagje voor jullieje kan ook losse bitringen kopen he, maar hoe krijg je die ooit om een bit? of ben ik nou zo scheef dat ik dat niet kan bedenken?