bus- of watertrens???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noppie

bus- of watertrens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 14:20

Momenteel rijden wij met een dubbelgebroken watertrensje wat op zich goed voldoet. Maar aangezien het bit niet aan de royale kant is wil ik in de nabije toekomst een iets breder bit aanschaffen voor ons paard. Ik zit te denken aan een dubbelgebroken trens met koper erin verwerkt. Maar wat voldoet nou over het algemeen beter de bus- of watertrens en zou het nou zo veel verschil maken? Waar hebben jullie de beste ervaringen mee? Haha!

ThyrlaB

Re: bus- of watertrens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:24

ik heb een bus en een watertrens in gelijke dikte.
Mijn paard speelt wat meer met een watertrens, dus kauwt ook meer op het bit..
Als ik moeilijke dingen ga doen (samen rijden in een hele grote groep bijvoorbeeld) kies ik vaak de bustrens.
Maar dat is meer door de ervaring die ik er samen met mijn merrie mee heb dan dat er een logische verklaring voor is.

een dubbelgebroken watertrens neemt mijn paardje net iets minder serieus.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:49

Watertrens, omdat mijn paard graag wat in de hand hangt als het moeilijk word. Met een watertrens heb ik het gevoel dat je m nog net iets meer van de hand kan rijde

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:40

Bustrens, de ringen kunnen niet draaien en daardoor minder snel haren of een velletje ertussen. Bij nieuwe bitten mag dat niet kunnen, maar als ze na een tijdje beginnen te verslijten en er komt speling tussen dan kan dat wel.