Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Gezien het eerdere nu gesloten topic waarin helaas niet verder gegaan kon worden op een ontstaan vraagstuk, maar een nieuwe;
Graag hoor ik meningen en ervaringen van mensen die een nieuw zadel gekocht hebben.
Ik ga er natuurlijk vanuit dat het een goed passend zadel was.
-Lag het stil op je paard met rijden, of schoof het alle kanten op (Kon je moeilijk je balans houden in de bochten of bij een zijsprong.)
-Heb je eerder met dat paard last gehad met bestaande zadels met schuiven.
-Werd dat er bij verteld toen je het nieuw kocht.
-En zo ja hoe lang duurde dat.
-Heb je hierover kontakt gehad met de verkoper.
-En hoe was de afhandeling.
sablou schreef:Nu ben ik niet zo’n goede ruiter als Blaze ,
MVG Louis
sablou schreef:
Ik van mijn kant heb meer dan genoeg gedaan, vind ik. En omdat ik me niet onder druk laat zetten, is dit ook het laatste woord dat ik er aan besteed, want ik heb nog heel wat zadels te maken en dit soort zaken kost het veel tijd.
Klant en leverancier zijn nu beide “pissed” , alleen ben ik nat, want al deze bla bla bla kost mij waarschijnlijk aardig wat klanten.
MVG Louis
sablou schreef:De klant geeft nu aan dat het paard weerstand heeft t.o.v. dit zadel. Het zadel zou de oorzaak zijn van het slechte lopen van het paard. De oorzaak ligt m.i. niet aan het zadel, hooguit en heel, heel, misschien aan het recht trappen van het zadel. Het zadel klemt nergens, is nergens een punt van hinder en zit het paard niet in de weg. De oorzaak ligt wellicht ergens anders.
Citaat:Tel op: Een rond paard zonder schoft + een paard dat altijd onder een dek loopt en perfect gepoetst wordt (dus spiegelglad) + een singel zonder weerstand + een pad zonder weerstand + een nieuw zadel met skirts die nog niet aansluiten op het paard + schapenvacht dat nog alle kanten op veert + een ruiter die evenwicht zoekt + een paard dat evenwicht zoekt = Weet je het antwoord? Goed dan mag je verder lezen.....