Ik ben met bijne elke hulpteugel bekend (niet met dit paard hoor, maar op manege's moest ik daar mee rijden).
Dus, advies gevraagt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kylah schreef:ik zou gaan voor de thiedeman.
die doet even wat meer dan de martingaal en is vriendelijker dan de slof.
de thiedeman werkt ook alleen in wanneer het paard zijn hoofd te hoog of te laag doet. ( mits je hem op de juiste manier gebruikt
kylah schreef:ik zou gaan voor de thiedeman.
die doet even wat meer dan de martingaal en is vriendelijker dan de slof.
de thiedeman werkt ook alleen in wanneer het paard zijn hoofd te hoog of te laag doet. ( mits je hem op de juiste manier gebruikt)
creool schreef:Ik denk dat ik geen enkele hulpteugel zal gebruiken.
1. De Slof: ik heb meegemaakt dat paarden compleet in paniekraakte op het moment dat ze merkte dat ze 'vast' zaten.
2. De martingaal of thiedeman helpt niet tegen het wegrennen.
Ik zal gewoon naar buiten gaan en op hoop van zegen. Mocht ze wegrennen dan zal je wat andere noodremmen moeten gebruiken. Mogelijk kan je het voorkomen door ervaren paarden voorop te laten rijden en te beginnen met 'relaxritjes'.
zammetje schreef:Ik zou geen slof eraan hangen, ik ben mijn paard bijna verloren doordat we in een smalle sloot raakte, en ik de slof niet los kreeg, waardoor hij verstrikt raakte. Ik ben daar zo van geschrokken dat ik nu een borsttuig met margingaal gebruikt, zo kan hij zijn hoofd niet in de lucht gooien (wat mijn paard doet als hij er vandoor gaat).
Ilzas schreef:Hoewel ik je op je woord geloof, verbaasd dat me. Onze ruin krijgt namelijk alles in no time stuk, van musketons, tot trailerlijnen, longeerlijnen en controllerhalster. Lijkt me dat ie een paar gespjes van een slofteugeltje toch ook zo aan gort heeft, en zo niet, dan heb je nog altijd het gespje in het midden van je teugel?