Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:
-Kun je met gewone dressuurbeugelriemen en beugels rijden,ik bedoel dus,zijn die gewoon te bevestigen aan dit zadel? Ja hoor die kun je er gewoon aan hangen , maar het is veel prettiger om beugelriemen met de gesp naar beneden te gebruiken zodat je die bobbel van de gesp niet onder je been hebt zitten.
-Hoe zit het met onderleggers/pads.moet je echt perse speciale onderleggers voor deze zadels hebben,om drukkingen te voorkomen?
Het dekje moet je zien als de helft van het zadel. Er is bij de Barefoots voor gekozen om de "kussens" van het zadel in het dekje te verwerken zodat je ze makkelijk kunt vervangen als ze teveel ingezakt zijn. En je hebt het voordeel dat de kussens als het ware direct op de rug liggen , dus geen gedoe met een dekje dat je hoog op moet trekken in de "kamer" van het zadel en dat dan alsnog strak trekt over de ruggegraat.
-Hoe zit het met een singel?
Je kunt gerust een ander merk dressuursingel eraan gebruiken. Maar in de praktijk blijkt vaak dat de Barefoot singel het zadel de meest stabiele ligging geeft. Vaak proberen mensen eerst hun eigen singel en bevalt dit op zich wel goed , maar schuift het zadel bvb. iets bij het opstappen.
Dan bestellen ze toch nog maar de Barefoot singel en is dat probleem ook opgelost. Zo gaat het heel vaak.
Van andere merken singels scoort neopreen wel heel goed valt me op , mensen met zo'n singel zijn vaak wel tevreden en bestellen later meestal niet een BF singel bij.
-Ik ben 1.66,met korte benen...maat 1 of 2?
Ligt aan je bilpartij
Anoniem schreef:-Kun je ergens boomloze zadels uitproberen?Ik zag dat op de barefoot shop een optie staat dat je een zadel kan proberen,maar dit is wel in Belgie...
Verder alle info en ervaringen welkom.Ik wil er pas een kopen als ik zeker weet dat het iets kan zijn,en als ik van mijn Daaleman dressuurzadel af ben.