Ervaringen met de volgende beschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska1989

Ervaringen met de volgende beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:03

Hoi!

Ik vroeg me af of er al mensen waren met ervaringen met de volgende beschermers bij de mdaruitersport vandaan.

Afbeelding

Zeer licht anatomisch gevormde strijklappen in voorgevormd polyuerethaan, gevoerd met dik neopreen. sluiting met twee gekruisde elastische riempjes dubbel verstelbaar. vast te clikken op messing haakjes/knopjes.
Kleur: bruin of zwart

Afbeelding

Geven optimale steun en bescherming aan de voor en achterbenen van uw paard omdat ze 3x meer energie absorberen dan een klassieke bandage. De klittebandsluiting onderaan ondersteunt de sesambeentjes. Het neopreendempt de schokken van de hoefslagen en laat zich perfect aanpassen.Zodat het goed blijft zitten. De ideale beenbeschermers voor zware en langdurige inspanningen. voor pony, cob en full
Small, Medium, Large en X-Large

Ze hebben erg leuke prijsjes, dus ik vroeg me af of het ook echt wat is. Ik ga zowieso van de week zelf even kijken, maar ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom!

Groetjes Mariska

Liveyourlife

Re: Ervaringen met de volgende beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:43

Die onderste beschermers ken ik alleen in een vrij prijzige uitvoering en die waren erg fijn!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:44

ik heb de bovenste maar die waren prijzig iets van 89 euro en van merk prestige..........echt fijn nee je paard krijgt van die zweet pootjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:48

tita schreef:
89 euro en van merk prestige..........

negenentachting euro?? en dan nog messinghaakjes? paasei, wat een geld....

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:50

mariska1989 schreef:

Geven optimale steun en bescherming aan de voor en achterbenen van uw paard omdat ze 3x meer energie absorberen dan een klassieke bandage. De klittebandsluiting onderaan ondersteunt de sesambeentjes. Het neopreendempt de schokken van de hoefslagen en laat zich perfect aanpassen.Zodat het goed blijft zitten. De ideale beenbeschermers voor zware en langdurige inspanningen. voor pony, cob en full

Wat een dikke onzin zeg!!! Hoe kan dat neopreen nou de schokken van de hoefslag dempen als die schok van binnenuit komt??
bovendien is het ook zo dat je het been minder stevig inpakt dan een bandage, en aangezien een bandage al geen steun geeft zal dit zeker niet helpen om steun te bieden. Het help alleen tegen lichtaantikken/strijken. Verder dus niet intressant als bescherming tegen de pezen oid.

Als je iets wil beschermen koop dan de peesbeschermers

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:03

Ik heb die bovenste beschermers gehad. Waren echt mooie dingen! Ze zagen er heel duur uit terwijl ze dat helemaal niet zijn Haha! Alleen helaas... Mijn paard kreeg witte plekken voor op zijn benen van die bandjes (doordat je die bandjes maar op 2 lengtes kan doen) dus ik heb ze weer verkocht. Al denk ik niet dat het alleen aan die beschermers lag dat hij plekken kreeg, hij had namelijk ook al witte plekken van zijn vorige eigenaar, dus zal hij er wel gevoeliger voor zijn.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:47

Beide beschermers staan in de catalogus van Ukal Equitation. Meestal is Ukal niet heel erg duur. De bovenste zijn van Jumptec en de 3 in 1 zijn van Norton.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:48

katrien214 schreef:
De bovenste zijn van Jumptec en de 3 in 1 zijn van Norton.

Ik schrok al... Prestige is toch beter in zijn afwerking Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:49

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:59

ik wal de 1e peesbeschermers ook kope maar ik zit er ny aan te twijfelen.. Scheve mond

B3wan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:01

ik zou die blauwe kopen. die zijn beter.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:45

B3wan schreef:

Beter voor wat?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:00

Liveyourlife schreef:
Die onderste beschermers ken ik alleen in een vrij prijzige uitvoering en die waren erg fijn!

Ze zijn er inderdaad in duurdere uitvoering, maar dan vraag ik mij toch sterk af of het wel dezelfde goede werking heeft voor deze prijs.

Bitch schreef:
tita schreef:
89 euro en van merk prestige..........

negenentachting euro?? en dan nog messinghaakjes? paasei, wat een geld....

Best wel Clown

oosterhoff schreef:
mariska1989 schreef:

Wat een dikke onzin zeg!!! Hoe kan dat neopreen nou de schokken van de hoefslag dempen als die schok van binnenuit komt??
bovendien is het ook zo dat je het been minder stevig inpakt dan een bandage, en aangezien een bandage al geen steun geeft zal dit zeker niet helpen om steun te bieden. Het help alleen tegen lichtaantikken/strijken. Verder dus niet intressant als bescherming tegen de pezen oid.

Daar heb je een erg goed punt, ik zoek eigenlijk bescherming, die helpen tegen aantikken (zodat ik ze ook voor longeren kan gebruiken, dan tikt ze vaak aan) maar toch wel beschermen tijdens zijgangen misschien iets steun geven, maar daar zijn de meningen over verdeeld dus zal ik niet te ver op ingaan. Mijn gedachtegang achter beenbescherming gebruik is beter voorkomen dan genezen, en ja ook voor de mooi.

B3wan schreef:

Even onderbouwen please.. (volgens mij was dit een pure post om even een berichtje ergens neer te zetten, gelieve serieuse reacties..)
Alytje schreef:
Ik heb die bovenste beschermers gehad. Waren echt mooie dingen! Ze zagen er heel duur uit terwijl ze dat helemaal niet zijn Haha! Alleen helaas... Mijn paard kreeg witte plekken voor op zijn benen van die bandjes (doordat je die bandjes maar op 2 lengtes kan doen) dus ik heb ze weer verkocht. Al denk ik niet dat het alleen aan die beschermers lag dat hij plekken kreeg, hij had namelijk ook al witte plekken van zijn vorige eigenaar, dus zal hij er wel gevoeliger voor zijn.

Ja, ze zijn niet exteem goed verstelbaar zoals de BR's die ik ook heb. Korte haflinger pootjes, zal dat gaan lukken? Clown

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:22

Ik zou het gewoon proberen, je kan het elastiek altijd nog uitrekken door er heel hard aan te trekken Clown En anders ruilen, of weer verkopen? Ik was die van mij zo kwijt voor een goede prijs Lachen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:04

mariska1989 schreef:
oosterhoff schreef:

Daar heb je een erg goed punt, ik zoek eigenlijk bescherming, die helpen tegen aantikken (zodat ik ze ook voor longeren kan gebruiken, dan tikt ze vaak aan) maar toch wel beschermen tijdens zijgangen misschien iets steun geven, maar daar zijn de meningen over verdeeld dus zal ik niet te ver op ingaan. Mijn gedachtegang achter beenbescherming gebruik is beter voorkomen dan genezen, en ja ook voor de mooi.

Als je bescherming zoekt tegen peesblessures zul je toch echt aan hard materiaal moeten.
Wat betreft onderstuening. Ik zou er een mail voor wegsturen om te vragen of ze dat uit kunnen leggen. Waarom ze 3 x meer stuen bieden. Als er dan toch een vorm van stuen zou zijn denk ik namelijk dat bandages meer steun geven omdat je die toch strakker kan aantrekken dan deze.
En als je het voor de mooi doet dan vind ik eerlijk gezegt bandages mooier.
Zou jij mij misschien je gedachtengang theoretisch willen onderbouwen wat betreft de ondersteuning bij zijgangen? Waarom wil je juist daarbij ondersteuning? Mag ook per PB.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:57

Peesblessures kan je zowieso niet tegengaan met peesbeschermers dat is iets wat van binnenuit gebeurd.. Ze kunnen wel beschermen tegen aantikken maar met mate... Als je paard echt hard aantikt zou je voor de 'harde' moeten gaan al is dat niet het geval kun je voor beide soorten beschermers gaan. Ik zlef ben die bovenste ook al meerdere malen tegengekomen en wil ze toch ook eens gaan proberen.. Als het niks is dan is dat jammer voor die prijs vind ik het nog wel te doen..

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 17:25

@ Oosterhoff: je hebt pb.

@ QuickSilver: Ik vond het ook wel een leuk prijsje.