ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een aansnoer neusriem. en hoe breed die van jullie zijn. ik wou er zelf 1 kopen en zag er 1 staan op markplaats. 4 cm breed. is dat heel erg breed? graag zou ik ook foto's zien van jullie neusriem op het paard (en welke breedte). dan kan ik even zien hoe het lijkt. alvast bedankt.
Ik vind het nogal onhandig met vastmaken, ik heb altijd zoiets van waarom meer moeite doen als het met een gewone neusriem ook net zo vast zit En je trekt een aansnoer ook al snel te strak vind ik. En ik vind ze vaak ook niet mooi, ik hou niet zo van die dikke neusriemen
Ik heb een aansnoeneusriem, je moet alleen wel oppassen, want je doet hem echt heel erg snel te strak!
Het paardje van mijn moeder kreeg wat wondjes bij zijn kaak van de neusriem, en omdat er bij een aansnoer een zacht stukje onder zit, hebben we voor een aansnoer gekozen, maar anders hadden we ook niet een aansnoer gekocht.
Meestal is het niet nodig, want een neusriem hoort niet strak te zitten, er moeten nog 2 vingers tussen passen, en niet daar waar er een holling in de neus zit
Ik heb een hele zachte dikke neusriem, en ik let er persoonlijk goed op dat ik hem niet te strak doe... dat heeft mijn paard ook helemaal niet nodig Dus wanneer je hem niet strak aansnoert scheelt de werking helemaal niets met een gewone brede neusriem. Mijn neusriem:
Bij een smallere neusriem krijgt Warina trouwens kleine 'drukplekjes' op haar neus en kaak, waarschijnlijk door haar overgevoelige huidje en omdat ze wanneer ze ontspant fanatiek kauwt
Ik had er eentje maar toen trok mijn paar dhet onherstelbaar stuk Heb dus een nieuwe gehaald ie goed bij het hoofdstel past maar het ringetje waar je hem doorheen haalt is net ff anders en minder mooi maar dat maakt niet uit zie het toch niet als ik er op zit . Ik vind het mooie/handige neusriemen. Je trekt ze snel te strak maar dat is gewoon een kwestie van opletten.
edit ik heb trouwens deze:
Koste 70 euro
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 19-11-06 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt