Stubben Scandica dressuurzadel, ervaringen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Stubben Scandica dressuurzadel, ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 11:47

Met de zoekfunctie kan ik eigenlijk niet precies vinden wat ik zoek, dus ik vraag het hier maar even;

Wat zijn jou ervaringen met de Stubben Scandica dressuur?
Zit het lekker, zijn de wrongen stevig genoeg, op wat voor paard heb je het liggen/past het op verschillende paarden??
Dat soort dingen.
Vast bedankt voor jullie reacties!!

Afbeelding

mirkip

Re: Stubben Scandica dressuurzadel, ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:04

Ik vond het een gigantisch fijn zadel om op te zitten!
Helaas past ie niet fijn op mijn paardje, mijn paard was veel te breed. Daardoor heb ik 'm moeten verkopen.
Heel jammer, want ik zat er echt heel lekker op.
Het leer van de kniewrongen is lekker zacht, en ik vond het zadel geen harde zit hebben.
De kniewrongen zin heel dik/stevig. Terwijl de zit niet té diep is.
Dat vond ik het fijne van het zadel, met diepe zit kreeg ik altijd last van mijn rug. Bij dit zadel dus niet.

Edit: typfout

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:14

Het zadel heeft geen teruggesneden kamer, maar zou het passen op een paard met een hoge schoft?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:38

het zadel heeft een half teruggesneden kamer en past prima op paarden met een hoge schoft.
de wrongen zijn heerlijk dik en zitten hoog zodat je je bovenbeen er echt tegenaan kan leggen. de zit is niet al te diep, dus je zit niet heel gesloten.

ik heb het zadel zelf gehad (als het goed is verkocht) en ik had hem op veel verschillende paarden liggen aangezien ik ook nog wel eens hielp op een handelstal. lag op de meeste paarden prima!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:13

Ik heb het zadel gehad (pony verkocht en het zadel is later ook aan de nieuwe eigenaresse verkocht) en vond het een heerlijk zadel. Het lag ook op meerdere paarden en pony's goed. Bij lag hij op een rondgeribte New Forest pony, maar hij lag ook op een KWPN'er en op een NRPS pony goed.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:16

ik ben stübbenfan
de kniewrongen zijn fijn, niet dun, mar zaker niet dwingend
de zit is ook fijn, je mag zelf zitten ipv dat de zit van het zadel je in een houding dwingt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:49

Ik ben ook Stubben fan, heb voor mijn oudere merrie een Scandica, zeer zeker een aanrader. Dit zadel is helemaal aangepast op mijn paard en heb er zelf nog wat extra dingen op laten zetten.

Ik heb ook de Maestoso, dit zadel is ook een aanrader!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:20

Ik vond m zo hard als een stenenmuurtje om op te zitten vergeleken bij mn kn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:34

mmm, sja, het blijft gewoon heel persoonlijk...
wat wel en niet lekker zit...
zo kan ik weer niet lekker zitten in/op een kn

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:53

Ik heb 'm ook en vind 'm ook super zitten.
Hij past inderdaad op verschillende paarden. Bij mij lag ie op eenerg ronde paard met weinig schoft, maar ook een keer op mijn moeders paard, die een hoge schoft heeft.

Nu is die ff werkloos, maar later zoek ik een paard die mijn zadel past, en niet andersom Knipoog Haha! ik wil m echt niet weg doen!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:49

Héérlijk!!
Ik heb mijn Stübben Scandica nu zo'n 9 jaar en voor mij geen ander zadel meer als deze. De zit is heerlijk, geen gedwongen zit, maar je eigen zit aannemen. De kwaliteit is super, in die 9 jaar is ie pas 1 keer opgevuld. Ik leg hem dagelijks op meerdere paarden en hij past gewoon ook op verschillende paarden.
Je betaalt misschien wel een hoge prijs, maar je hebt er wel kwaliteit voor. Kortom, een heerlijk zadel, voor mij geen andere meer!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:17

Ik heb er pas bij iemand anders een rondje op gezeten en ik vond het zeker geen vervelend zadel! Heb 'n enorm verwende kont met m'n Prestige waaraan ik helemaal verknocht ben maar deze vond ik ook fijn hoor *LOL*!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:52

Jo, meld zich ook! Ik vind het heel fijn van dit dressuurzadel, dat je nog zelf mag/kan zitten. Veel dressuurzadels dwingen je in een houding, en een rondje verlichte zit galoperen is er niet bij omdat je erin gezogen word! Super zadeltje!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:55

Ik ga deze week eentje proberen!! Ik hoop zo dat hij past, zowel voor mij als mn paard natuurlijk.
Vast bedankt voor jullie reacties, zo te horen is iedereen positief.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:03

Ja! Die is goedgekeurd Tong uitsteken. Behoorlijke wrongen (niet te veel), als je daar niet van houdt dan moet je het niet doen, maar ik las dat je daar naar op zoek bent, dus dan is dit een goede keus. Ik heb met dat zadel op meerdere paarden gelegen, en lag eigenlijk altijd wel goed... Deze paarden hadden geen uitzonderlijke schoft. Je kunt je zadel sowieso wel smaller laten maken...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 09:05

Ik heb er een gekocht!! Jullie hebben niets teveel gezegd.
Het past super op mijn paard, mooi veel ruimte over bij de schoft.
Het zit ook goed, alleen een beetje hard, maar ik denk dat ik na een week niet meer beter weet. De wrongen geven inderdaad veel steun, vooral in galop is dat fijn.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:13

Super!! Veel plezier ermee!! Wrongen geven steun ja, maar je kan door de 'platheid' van de zit nog wel zelf zitten!!! Je word niet in 1 houding gedwongen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 11:53

Precies!
Hiervoor had ik een Rossner, en ik had het idee dat ik daar mn kont niet in kwijt kon, ik kon me niet echt bewegen door de diepe zit.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:52

Ik heb ooit eens op een euroriding luxor gezeten van iemand anders op mn eigen paard. ik kon alleen nog maar doorzitten, konnie uit t zadel komen, en al voor ik afstapte was mn rug kapot.. kon de hele week niet meer lopen van de pijn in mn rug.. dag erna weer op mn eigen en ik kon waarempel weer zitten Tong uitsteken

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:54

Ik heb ook de stubben scandica gehad. Helaas was het te smal geworden voor mijn paard.
Ik vond het leer super en de zit was precies goed. Niet plat dat je er bij de eerste beste bocht af ligt maar ook niet gedwongen. Ook vond ik de wrongen fijn. Precies dik genoeg en niet dwingend. Kortom een mooi kwaliteits zadel met alle eisen van de dressuurruiter. Het is dat ik dringend een zadel nodig had en dus nu een KN heb gekozen omdat die goed lag. De merrie is inmiddels verkocht maar op mijn huidige merrie ligt de KN helemaal perfect. Stiekem bevalt me de KN nog net iets beter op het paard dat ik nu rijd maar anders had ik zeker weer voor de stubben scandica gekozen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:06

het probleem van kont niet kwijt kunnen heb ik idd ook nogal snel bij andere zadels Tong uitsteken
ik heb een gruwelijke hekel ana gedwongen gesloten diepe zitten

en ik vind nog 1 ding top aan stubben
ze gebruiken eingelijk geen keilkussens e.d. onzin (althans ik vind het onzin Knipoog ) waardoor er toch iets meer druk achterin komt en veel meer ruimte tussen ruiter en paard

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:14

Sorriso schreef:
Ik heb met dat zadel op meerdere paarden gelegen, en lag eigenlijk altijd wel goed...

Nagelbijten / Gniffelen Bedoelde dus dat het zadel op verschillende paarden lag...