ik heb wat gegoogled,maar het is me niet helemaal duidelijk hoe een borsttuig aan het zadel bevestigd word,en als je paard een borsttuig draagt,krijg je daarvan geen druk/schuurplekken op de borst omdat er toch druk op komt te staan?
en welke gebruiken jullie het liefst?je ziet ze veel icm een martingaal
Het is bij een borsttuig niet de bedoeling dat er veel druk op komt te staan, dan heb je een extra brede nodig. Die van mij (breed western borsttuig) hangt altijd los, alleen als we een flinke berg op gaan dan zorgt ie dat het zadel niet naar achteren kan glijden.
zoals mysticTinker zegt het is niet bedoeling dat er heel veel druk op komt. enkel dat beetje spanning op staatr dat zadel niet naar achteren glijd. komen verder geen druk plekken van..
mijn borstuig gaat langs de schouder bladen aan het zadel onder de buik door aan de singel..
Ik heb die van LJ 'http://www.tackshop.nl/shop_nl/popup_image.php?pID=592&osCsid=373a40daa0690e14d69d2358a3feaf76') ik weet niet of de link het doet maar ik hoop het wel. Mijn pony krijgt er geen schuurplekken van en ik vind het erg handig dat je er een martingaal en borsttuig van kan maken. Supper fijn dingetje dus! Ik raad hem je aan!
Als de link het niet doet moet je f googelen naar Ingrid van Berlo, dan bij zadels en dan bij borsttuigen en dan de 1e van 63,00! Ik heb hem trouwens goedkopen bij de MR.ED gekocht daar wassie iets van 50 euro
ik wilde er enkel wat info over,maar een combi met martingaal zou wel mooi zijn,hoef je geen 2 losse tuigen te gebruiken. vaak kan je de martingaal wel loshalen van het borsttuig,dat is ook makkelijk