welk zadel is geschikt voor mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anja136

welk zadel is geschikt voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 10:14

Hallo allemaal
Even een zadelprobleemje.

Ik ben op zoek naar een dressuurzadel dat mij niet naar voren gooit. Ik heb een kieffer lusitano gehad en kon niet goed met de kniewrongen weg en het zadel gooide mij tijdens het rijden naar voren. Een jaar geleden een kieffer lech profi gekocht, leek heerlijk te zitten, maar ook dit zadel drukt mij naar voren.

Vorige week op een euroriding diamant van een vriendin gereden en daar had ik geen problemen mee. Nu zag ik dat er ook euroriding luxor is, wat is het verschil tussen beide?

Heeft er ook iemand ervaring met hulsebos zadels? Vind ik erg mooi, maar weet niet hoe ze rijden.

Kortom welke dressuurzadels zijn geschikt voor mij?

Ik weet dat het een kwestie van passen is, maar dan heb ik vast een richtlijn waar ik wel en niet naar hoef te kijken.

Groetjes anja

ineke_

Re: welk zadel is geschikt voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:39

Als je van jezelf al wat naar voren zit zou ik geen KN kopen, want dan heb je weer het zelfde probleem hebben.

Een zadel met het dieptepunt wat verder naar achteren laat je rechter zitten is mij woensdag verteld door m'n zadelmaker. Ik Heb toen op een Albion gezeten, daar vertelde hij dat over, als mensen wat voorover vielen op een KN zaten ze rechter op de Albion.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:44

Probeer anders eerst een tijdje een barefoot london. Is een dressuurzadel waar je ook mee mag starten en zorgt ervoor dat je zelf moet gaan zitten in het zadel. Als je de juiste houding gevonden hebt en ook weet te behouden, dan zou je weer kunnen kijken naar een boomzadel.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:53

EURORIDING LUXOR

Afbeelding

Dit zadel heeft een verende handgemaakte zadelboom. Het zitvlak en de kniestukken zijn vervaardigd van het beste kalfsleder, superzacht en comfortabel. Het zadel heeft een zeer breed kussenkanaal en de kussens zijn zo geplaatst dat ze zo goed mogelijk op de lange rugspier van het paard liggen. Het zadel garandeert daardoor een optimale drukverdeling en bewegingsvrijheid voor het paard.
Kleuren: zwart, bruin en London
Maten: 16” t/m 18“
Ook leverbaar met extra lange zweetbladen.

EURORIDING DIAMANT

Afbeelding

De Diamant is het meest verkochte model van de Euroriding zadels. Bekend geworden door mond op mond reclame en de buitengewoon goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor de vervaardiging van het zadel wordt de beste kwaliteit Engels zadelleder gebruikt. Het zadel heeft een smalle taille en een flexibele verende houten boom. Zo bevindt de ruiter zich in een diepe zit dicht bij het paard en kan de bewegingen van het paard optimaal volgen. De naar achter geplaatste beugelriemhaak maakt een optimale zit mogelijk met een lang been en een goede balans.
Kleuren: zwart, bruin en london
Maten: 16” t/m 18“
Ook leverbaar met extra lange zweetbladen

www.drunensruiterhuis.nl

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:02

Ik ga met fjordnina mee Lachen

Vianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:28

ik zou het eerlijk gezegt niet weten...Lachen