ik denk maat M, het ligt eraan of je paard brede voeten heeft of juist hele smalle voetjes. Als het goed is kun je ze altijd ruilen dus je kunt ze ook even passen en als ze niet goed zijn ruilen.
Heb gister voor onze BWPer (half new forest) springschoenen maat S gehaalt (die rubberen met klitteband). Ze passen maar net, waren zelfs aan de grote kant! Denk dat jou arabje ook wel S moet hebben, hebben meestal maar smalle beentjes en kleine voetjes
S=pony M=Cob L=Full XL=ExtraFull Voor mijn paard heb ik M, die heeft ook hele fijne smalle beentjes. Voor het andere paard moet ik L of XL gaan halen, dat is een gewoon fors paard met een paar stevige stampers eronder.
Bij mij op stal werd aangegeven dat veel springschoenen klein vallen. Ik mocht de neopreen springschoenen van een stalgenootje een keer lenen en die zaten goed. Waren maat L. Heb die ook voor mijn paard gekocht. Het voordeel daarvan is dat je ze altijd wat strakker kan doen als het nodig is. Ik heb trouwens een Andalusiërruintje met een gewone maat hoeven. Niet extreem breed of smal.
Ik heb een volbloed van 1.63 met smalle beentjes. De 3 in 1 beschermers heb ik in maat M op de gok gekocht, maar die zijn veel te groot. Crossbeschermers in maat cob waren ook te groot, maar van een ander merk pastte maat M wel. Het is dus afhankelijk van het merk
Voor de springschoenen van CC heb ik echter maat L moeten nemen. Ik geloofde eerst niet hoe dat kon, maar M was toch echt te klein. En ze heeft bepaald geen grote hoeven.
Ik zou zeggen M, heeft mn Fjord van 1.50 ook. En anders moet even vragen of je ze van iemand van stal even kan testen voor de maat. Doen wij vaak op stal!