zadelbeveiliging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

areke

zadelbeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 14:41

welke beveiliging is het beste voor een zadel.
ze hebben namelijk vanacht ingebroken en mn kast opengebroken.
nu zijn mn zadel hoofdstel en nog wat meer dingen weg.
ik heb gehoord en volgens mij ergens gezien dat er een alarm voor is.

ik zie het niet zitten om dit nog een 2e x mee te maken dus wil nu alles EXTRA beveiligen en alles gaat naar een andere plek.
ppppffff eerst maar weer sparen voor een nieuwe.

Micha

Re: zadelbeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:15

Gewoon je zadel mee naar huis nemen, een stal zoeken waar ze er tegen verzekerd zijn of de veiligheid tegen diefstal garanderen.

ff zonder gekheid, het is gewoon heel erg moeilijk en het is vaak niet verzekerbaar (kijk de kleine letterjes altijd goed na bij dergelijke verzekeringen). Het is niet voor niets dat heel veel staleigenaren de aansprakelijkheid voor diefstal moeten uitsluiten. Ga er van uit dat alarmsystemen alleen werken als ze correct gebruikt worden en dan nog..

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:19

Je kunt je zadel ook laten voorzien van een chip las ik van de week ergens. Ook heb je bij divoza zadelsteunen waar je een hangslot bij hebt. Je spullen zijn echter alleen verzekerd als ALLE deuren op slot zijn. Op een stal is dit vrijwel onmogelijk ivm veiligheid van de dieren en volgens mij is het dan ook erg moeilijk om te verzekeren: let inderdaad op de kleine lettertjes.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:13

mijn paard staat niet bij iemand anders op stal we hebben een eigen stalletje voor dr.
mn zadel mee naar huis nemen is echt geen optie.

er wonen mensen aan de overkant en die letten altijd heel goed op waarschijnlijk wisten ze dat ook.

ik ga in iedergeval een andere steun halen maar ik dacht ook echt dat er een alarm voor was.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:07

Tsja, die mensen kunnen wel opletten maar die zullen vast niet 's nacht voor t raam zitten te kijken of er iemand komt stelen Knipoog

Het is idd heel lastig, zo'n slot aan je steun is misschien wel handig maar voor t zelfde geld trekken ze je die hele steun van de muur en ben je m als nog kwijt.
Ik heb mijn paarden wel in pension, bij Nim hangt er een dik hangslot op de zadelkamer.
Bij ko komen ze er nooit bij denk ik want dat hele erf is afgesloten met een groot hek en alles Knipoog

Mee naar huis nemen kan een optie zijn maar ook thuis kunnen ze inbreken Knipoog

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:10

thuis valt tie onder inboedel maar het is een heel gedoe om dat zadel elke x op de scooter mee te nemen.
zodra ik een nieuwe heb vraag ik wel aan de overburen of tie daar mag liggen of ik leg hem bij mn oma.
bij mij zat er ook een dik slot op dat is nog heel maar het gedeelte waar het slot aan zat dat hadden ze met veel geweld afgebroken.

en zeg nooit nooit Bloos ik woon in een dorpje dan zou je denken daar gebeurt ook nooit wat maar nu hebben ze dus wel mn spullen mee.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:02

Volgens mij dekt de verzekering het wel ,als het achter 2 sloten zit. Dus je kast en de zadelsteun bijv. Ze zijn wel aan de prijs, die steunen , maar als de verzekering dat wel goedkeurd....

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:06

er zat alleen een slot op de kast daarom ben ik nu op zoek naar iets wat extra beveiligd

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:11

Dan is dat wel een oplossing voor je.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:20

we zijn ook aan het kijken of een kennis van ons een kast in elkaar wil lassen.
ik doe er echt alles aan nu om het niet weer te laten gebeuren want grote kans dat ze over een paar maanden weer komen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:21

Wij hebben een zadelsteun met slot en speciale bouten. Alleen met een slijptol krijgen ze die open.

CaptainSheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:21

Als de ideale oplossing er was werden er nu geen zadels meer gestolen.
Maar hoe meer dikke sloten, hoe moeilijker je het ze maakt...

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 23:18

was de oplossing er maar dat had een hoop mensen een hoop geld gescheeld

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:04

er zijn alarm systemen op de markt die werke met een ijzerdraad, die bevestig je op strategische plaatens door het zadel en als het goed is begint dat ding te loeien als je er een ruk aan geeft(je kan hem met een sleutel deactiveren) alleen een beetje dief zal daar niet van schrikken.
Maar die speciale zadel steunen(waar het zadel in een soort van steilage ligt) doen inderdaad vaak een hoop
Afbeelding

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:54

waar zijn die te bestellen? Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:18

ik heb die geel/zwarte zadelklem; ideaal ding! tip: zet er als slot een discusslot (zo'n schijf, te koop bij bouwmarkt voor een tientje) op, want die krijgen ze lastiger open dan een gewoon hangslot.

verder heb ik een zgn. 'kostbaarheden buitenshuis' verzekering afgesloten. bij CB (even Apeldoorn bellen Tong uitsteken), voor 7e p/mnd ofzo. Daarmee is mijn hele ruiteruitrusting gedekt. het moet dan wel achter 2 sloten liggen (slot op zadelkamer en slot op kast en zadelklem+slot), en er moeten sporen van braak zijn.
Gelukkig heb ik het nog niet nodig gehad! Moet er niet aan denken...

Areke, heb je al op marktplaats.nl gekeken voor een nieuwe diamant? natuurlijk zijn niet alle tweedehandsjes gejat Knipoog
de meeste zijn te koop wegens stoppen met sport of niet passen op nieuwe paard. ik heb zo ook mijn luxor gekocht; heel fijn en een stuk goedkoper dan een nieuwe (kun je vh uitgespaarde geld weer hoofdstel etc. kopen!)

wens je veel sterke toe, vind het enorm rot voor je!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:27

mirkip schreef:
waar zijn die te bestellen? Lachen

deze foto komt van de www.paardendrogist.nl kosten geloof €39,-

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:10

Je hebt ze ook bij divoza.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:11

oké! lijkt me wel wat.

die verzekering lijkt me ook wel iets, alleen tot hoe duur is het dan verzekerd?

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:22

Er is idd een anti-diefstal chip voor zadels op de markt gekomen enkele jaren geleden. Volgens mij was dat een identificatiechip. Weet niet of dat nu nog verkocht wordt, destijds werd hij in elk geval door Nederinum geleverd (groothandel die het Imperial Riding merk voert).

Het nadeel van zo'n chip is dat de meeste gestolen zadels nooit terug worden gevonden, dan heb je weinig aan een chip waarmee je je eigen zadel kunt herkennen. Tenzij je van plan bent stad en land af te zoeken om te kijken of je zadel ook ergens te koop aan wordt geboden.

Wat de stalsloten betreft: van de politie moet de deur op slot en van de brandweer mag er juist geen slot op (verzekeringen houden dit soort regels vaak aan). Om het maar weer eens lekker complex te maken...
Gestoord

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 18:28

dierfysio schreef:
ik heb die geel/zwarte zadelklem; ideaal ding! tip: zet er als slot een discusslot (zo'n schijf, te koop bij bouwmarkt voor een tientje) op, want die krijgen ze lastiger open dan een gewoon hangslot.

verder heb ik een zgn. 'kostbaarheden buitenshuis' verzekering afgesloten. bij CB (even Apeldoorn bellen Tong uitsteken), voor 7e p/mnd ofzo. Daarmee is mijn hele ruiteruitrusting gedekt. het moet dan wel achter 2 sloten liggen (slot op zadelkamer en slot op kast en zadelklem+slot), en er moeten sporen van braak zijn.
Gelukkig heb ik het nog niet nodig gehad! Moet er niet aan denken...

Areke, heb je al op marktplaats.nl gekeken voor een nieuwe diamant? natuurlijk zijn niet alle tweedehandsjes gejat Knipoog
de meeste zijn te koop wegens stoppen met sport of niet passen op nieuwe paard. ik heb zo ook mijn luxor gekocht; heel fijn en een stuk goedkoper dan een nieuwe (kun je vh uitgespaarde geld weer hoofdstel etc. kopen!)

wens je veel sterke toe, vind het enorm rot voor je!

zal eens gaan bellen voor die verzekering.
ik heb idd al op marktplaats gekeken maar heb nog niet veel gezien.
ben dan ook wel een zeikerd misschien maar die van mij was zo goed onderhouden was nog als nieuw.
maar we blijven zoeken en anders wordt het toch een nieuwe.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:51

even abbo ivm verzekering, wil mijn zadels, die op stal liggen dus, ook verzekeren, maar snap niet helemaal hoe ik dat moet doen