IJsbandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

IJsbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 13:51

Een tijdje geleden kwam ik tijdens het surfen op Internet iets handigs tegen: een soort zwarte zak die je om het paardenbeen kunt bevestigen, en waarin je twee koelelementen/cold packs kunt schuiven. Erg handig, geen gedoe met bandages om alles op z'n plaats te houden!

Uiteraard en helaas kan ik het nergens meer terugvinden. Iemand enig idee waar ik dit totaalpakket 'ijsbandages' kan kopen? Ik bedoel NIET de Liquid Ice Vetpack, maar iets soortgelijks, en dan nog het liefst met elementen die ook (makkelijk - bijvoorbeeld door in heet water te leggen) verwarmd kunnen worden.

Dank!

floor01

Re: IJsbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:46

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:34

floor01 schreef:
ik zou eens kijken op www.canter-equipment.nl of www.eventingshop.com

Volgens mij hebben zij iets dergelijks....

De site van de Eventingshop doet het jammer genoeg niet... En bij de andere webshop verkopen ze de Liquid Ice Vetpack Lachen
Toch bedankt!

Maar ik meen dat het inderdaad veel gebruikt wordt bij eventing...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:18

Ik heb wel een bandage die van gel is. Gewoon bij een ruitersportzaak in de buurt gehaald. Die moet ik in de koelkast bewaren. De gel wordt na een poosje wel warm, en dan krijgt hij het tegenovergestelde effect. Dus na 15 min. ofzo haal ik het er wel weer af.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:11

Vaak wordt koldblue (zelfs in dekens te krijgen) http://koldblue.co.uk/ aangeraden omdat deze goed koelen maar niet te sterk zodat je bijvoorbeeld stollingen enz krijgt. Dit is in het algemeen het grote probleem met ice packs enz. en zie je ook dat ze steeds minder in de sport (in z'n algemeenheid dus niet alleen paardensport) gebruikt worden.

Mocht je evt intresse hebben kan ik je wel verder helpen om hier snel aan te komen. Ander bijkomend voordeel is dat het ook gewoon weer te gebruiken is en makkelijk te leggen of wikkelen is

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:30

Micha schreef:
Vaak wordt koldblue (zelfs in dekens te krijgen) http://koldblue.co.uk/ aangeraden omdat deze goed koelen maar niet te sterk zodat je bijvoorbeeld stollingen enz krijgt. Dit is in het algemeen het grote probleem met ice packs enz. en zie je ook dat ze steeds minder in de sport (in z'n algemeenheid dus niet alleen paardensport) gebruikt worden.

Mocht je evt intresse hebben kan ik je wel verder helpen om hier snel aan te komen. Ander bijkomend voordeel is dat het ook gewoon weer te gebruiken is en makkelijk te leggen of wikkelen is

Nou ja, het gaat me eigenlijk meer om de elementen zelf, gezien ik ze vooral voor warmte wil gaan gebruiken, en niet om te koelen. Ik weet niet of dat met Koldblue mogelijk is? Zo niet, dan ben ik helaas echt op zoek naar de prefab bandage met insteekzakjes Tong uitsteken

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 01:10

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:33

bedoel je die van indra? ik heb namelijk soort van beenbescherming waar je coolpacks in kunt doen.
ik heb ze gehaald bij de paardendrogist.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:35

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 12:59

loekje schreef:
Zoiets??
http://www.luckyleather.nl/serviceart/102_0.jpg

Deze zijn van Professionals Choice.

PB/mail voor prijs.

Ja, zoiets bedoel ik. Mag eventueel wat minder spacy Knipoog

Ik meende het ook @ Paardendrogist gezien te hebben, maar kon helaas niets terugvinden, dus het zal wel niet. Die blauwe 'linten' bedoel ik in ieder geval niet, toch bedankt voor het meedenken!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:02

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:26

bij royal horse outlet ( www.royalhorseoutlet.com )hebben ze ook een soort zak waar koel en warmte elementen in kunnen ( Zitten er ook bij )

Wij hebben er zelf een en ik vind hem heel fijn.
Hij is van Indra.
Plaatje :
Afbeelding

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 18:45

Melanie schreef:
bij royal horse outlet ( www.royalhorseoutlet.com )hebben ze ook een soort zak waar koel en warmte elementen in kunnen ( Zitten er ook bij )

Wij hebben er zelf een en ik vind hem heel fijn.
Hij is van Indra.
Plaatje :
Afbeelding

Jups, zoiets zoek ik! En gelukkig niet zo crimineel duur... Kan ook hot, zie ik Tong uitsteken *gaat meteen bestellen, hihi* Dank!

Stubben is wel aardig en ben lyrisch over m'n dressuurzadel, maar die spullen kosten me een rib uit m'n lijf Haha!