Hoelang doe jij met een hoofdstel....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Hoelang doe jij met een hoofdstel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 02:09

Jahoor, alweer een gesneuveld vandaag... dat was nummero zoveel, combie van 3 eerder gesneuvelde hoofdstellen in 1, hartstikke doormidden. Morgen maar weer een nieuwe halen (+ reservere voor just in case)

Dus de vraag... Hoelang doe jij met een hoofdstel voordat je een nieuwe koopt? Wanneer is een hoofdstel niet meer te vertonen en hoeveel heb je er op voorraad Knipoog

brenpasbeau

Re: Hoelang doe jij met een hoofdstel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 02:16

ik heb een hoofdstel van ip ofzo in iedere geval 2 lekker met blauw eromheen en die heb ik zeker al 2 jaar en hij ziet er nog als nieuw uit en me eerste hoofdstel van e paard heb ik ook nog en die is merkenloos Tong uitsteken maar ziet er ook nog verkoopbaar uit (is alleen niet tekoop Tong uitsteken )
maar wat doe je dan met je hoofdstel als ie zosnel stuk gaat?
laat je je paard ermee schuren ofzo want dat is niet best hoor.
en maak je ze wel is schoon. ik maak hoofdstel 1x in de 2 3 weken helemaal schoon. dus echt uit elkaaremaal. maar als ik geredern heb maar ik hem ook gewoon schoon. niet teveel poetsen maar gewoon schoonmaken dus de zweet eraf halen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 02:20

Wat doe je met die dingen? De mijne gaat gewoon (met een beetje geluk) al 10 jaar mee. Stübben, niet kapot te krijgen lijkt het wel. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je paard er niet op kan gaan kauwen en nooit laten schuren met een hoofdstel op. Zelfs het lusje van de sperriem is nog nooit gemaakt oid. En het is ook niet zo dat ik nou zo vreselijk zuinig op mijn tuig ben. Het krijgt weleens een schoonmaak beurt en jaarlijks wordt het twee keer in de olie gezet.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 02:22

Zolang het niet kapot gaat en nog goed is wordt het gebruikt. Als het stuk gaat koop ik pas een nieuwe.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 02:27

Anne_GTI schreef:
Wat doe je met die dingen? De mijne gaat gewoon (met een beetje geluk) al 10 jaar mee. Stübben, niet kapot te krijgen lijkt het wel. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je paard er niet op kan gaan kauwen en nooit laten schuren met een hoofdstel op. Zelfs het lusje van de sperriem is nog nooit gemaakt oid. En het is ook niet zo dat ik nou zo vreselijk zuinig op mijn tuig ben. Het krijgt weleens een schoonmaak beurt en jaarlijks wordt het twee keer in de olie gezet.

ja mijn eerste hoofdstel daar longeer in nu 2x in de week mee die is zeker al 14 jaar oud

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 03:33

Pff, wat doe jij met je hoofdstellen?!

Goed schoonmaken, niet laten schuren, enz... Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 07:06

die van mij heb ik nu vijf jaar Haha! t is ook nog gewoon een goedkoop merk

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:43

Ik heb mijn hoofdstel gekocht voor ik mijn merrie had. En ik heb haar nu al 3 jaar mijn pony.
Het is een kieffer hoofdstel en ziet er nog steeds als nieuw uit.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:44

Ik rijd met een hoofdstel die al 9 jaar oud is (Kieffer). Een ander paard rijdt ik met een hoofdstel (Lemetex )die ze al had toen ze 3 was, nu is ze 10.
Nu heb ik een goedkoop hoofdstel (merkloos) gekocht van 30€ voor Winnetou, ondanks de prijs is het leer heel soepel en stevig. Ik verwacht ook veel van dit hoofdstel, want hij lijkt mij oersterk.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:53

Ik heb nog nooit een hoofdstel weg gegooid omdat het kapot was eigenlijk. Ik ben er ook best zuinig op ( niet laten schuren, nooit mee in stal laten staan etc. ) Ik koop alleen een nieuwe als ik een mooiere zie ( dat is helaas vaak genoeg Knipoog )

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:38

Ik heb mijn eerste hoofdstel al echt 12 jaar ofzo.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:41

erleyne schreef:
Ik heb nog nooit een hoofdstel weg gegooid omdat het kapot was eigenlijk. Ik ben er ook best zuinig op ( niet laten schuren, nooit mee in stal laten staan etc. ) Ik koop alleen een nieuwe als ik een mooiere zie ( dat is helaas vaak genoeg Knipoog )

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:44

Mijn eerste hoofstel was een heel goedkoop ding van Divoza. Daar heb ik denk ik een jaar of 3/4 mee gedaan. Op zich kan ik hem nog wel laten repareren. Alleen het sierkettinkje en het lusje van de sperriem zijn kapot.
Het tweede hoofdstel was ook een goedkoop ding. Gekocht op de Zuidlaardermarkt. Daar doe ik nu al 9 jaar mee en daar is nog nooit wat aan kapot geweest.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:45

Bij mij is er ook nog nooit een hoofdstel kapot gegaan ik heb er 1 die is zeker al 10 jaar dan heb ik er nog 3 die ook al 6 jaar mee gaan.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:49

Bij mij is er ook nog noiot eentje kaport gegaan Lachen maar ik heb ook zo'n hoofdstellenverslaving Bloos Waar gaan die van jou kapot dan?

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:13

Ik heb twee hoofdstellen, een Kieffer van nu 2,5 jaar oud die ik dagelijks gebruik en waar echt nog helemaal niets aan mankeert. De andere is al veel ouder, was een heel goedkoop gevalletje dat inmiddels groen uitgeslagen in de kast hangt, maar waar verder ook niets mee mis is. Mijn paard mag overigens niet schuren met haar hoofdstel, ik zal het ook niet op de grond gooien zoals ik mensen wel zie doen, ik maak het niet overdreven vaak schoon, maar ben wel zuinig op mijn spullen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:30

Ik heb een paard dat het leuk vindt om dingen te slopen, dus meestal gaan hoofdstellen niet zo lang mee bij mij Bloos . 2 jaar is het maximum tot nu toe.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:33

ik heb mijn paard 11 jaar en mijn hoofdstellen dus ook.
Helaas heb ik een hoofdstellen tik.... heb er nu geloof ik 12 of zo....en ik gebruik er maar 3.....

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:51

heb mijn paard al 11.5 jaar dus zo oud is ook mijn hoofdstel..ding is niet kapot te krijgen...ziet er ook nog hardstikke goed uit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:15

mm, ik heb er 1 liggen van een 20 jaar oud en wat jongere...er zijn wel eens hoofdstellen kapot gegaan , maar die zijn samen tot een compleet hoofdstel gevormd.....

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:20

zolang ie goed is gebruik ik hem. als ie echt kapot is dan pas koop ik een nieuwe

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:33

Al bijna 4 jaar met 1 en hetzelfde hoofdstel: Kieffer huppelup (destijds bij Divoza gekocht, wordt nu niet meer verkocht). Riempje van kopstuk waar de bakstuk aan vast zit is me na een jaar een keer geknapt na een schrikbeweging van mijn paard. Sindsdien eigenlijk geen mankementen meer gehad.
Verder heb ik nog een hoofdstel van de Welkoop. Bedoeld als longeerhoofdstel maar gebruik ik eigenlijk amper (stug blijven longeren met die Kieffer Haha!).
En heb ik ook nog een menhoofdstel voor d'r. Geen idee hoe oud die al is. Tweedehands gekocht maar heeft volgens mij al heel wat paardenhoofden gezien.

Voor mijn Shet heb ik sinds een half jaar een hoofdstelletje van Knightrider (geen idee of dat echt een merk is Nagelbijten / Gniffelen). Heb afgelopen week een ander frontriempje moeten kopen: ipv Shetmaat een Ponymaat .... Meneer zijn hoofdje is nogal in de breedte gegroeid Bloos!

Ik koop pas nieuwe hoofdstellen als de oude dermate kapot/versleten zijn dat het niet meer waard is om ze te repareren of nieuwe onderdelen te kopen.
Laatst bijgewerkt door flettie op 15-11-06 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:34

Ik heb 1 merkloos hoofstel waar ik nu al weer ruim 3 jaar mee doe. In principe koop ik pas een nieuwe als er echt iets flink kapot aan is. Nu wil ik binnenkort toevallig wel een nieuw hoofdstel aanschaffen maar dit is eigenlijk meer voor de ''mooi'' Knipoog.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:36

Poeh hoe lang doe ik er mee.
Ik heb er één die is nu ruim 9 jaar, dan heb ik er nog 2 voor mijn pony die zijn 5 a 6 jaar, zolang ze nog goed zijn komt er geen nieuwe. Ik heb ook een wat jonger hoofdstel liggen, deze is zo'n 3 jaar oud.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:40

Citaat:
Ik heb een paard dat het leuk vindt om dingen te slopen, dus meestal gaan hoofdstellen niet zo lang mee bij mij . 2 jaar is het maximum tot nu toe.

misschien kan het geen kwaad je paard wat manieren bij te leren.

het is heel vaak ook mogelijk om je hoofdstel te laten maken! dus weggooien hoeft niet!

ik heb heb sinds kort een nieuwe, hoop dat ie lang mee gaat want hij was nogal aan de prijs!
van het merk schumacher.

hiervoor had ik een IR met goude randjes op neus en frontriem, het goud was er af en het leer was dof na 4 jaar. heb deze wel weggegooid Haha! hij ging steeds schimmelen sinds ik mijn nieuwe had.