Dus de vraag... Hoelang doe jij met een hoofdstel voordat je een nieuwe koopt? Wanneer is een hoofdstel niet meer te vertonen en hoeveel heb je er op voorraad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne_GTI schreef:Wat doe je met die dingen? De mijne gaat gewoon (met een beetje geluk) al 10 jaar mee. Stübben, niet kapot te krijgen lijkt het wel. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je paard er niet op kan gaan kauwen en nooit laten schuren met een hoofdstel op. Zelfs het lusje van de sperriem is nog nooit gemaakt oid. En het is ook niet zo dat ik nou zo vreselijk zuinig op mijn tuig ben. Het krijgt weleens een schoonmaak beurt en jaarlijks wordt het twee keer in de olie gezet.
erleyne schreef:Ik heb nog nooit een hoofdstel weg gegooid omdat het kapot was eigenlijk. Ik ben er ook best zuinig op ( niet laten schuren, nooit mee in stal laten staan etc. ) Ik koop alleen een nieuwe als ik een mooiere zie ( dat is helaas vaak genoeg)
Citaat:Ik heb een paard dat het leuk vindt om dingen te slopen, dus meestal gaan hoofdstellen niet zo lang mee bij mij . 2 jaar is het maximum tot nu toe.