Ervaringen gezocht (goede en slechte) van S & K zadels (VZH)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NesyD

Ervaringen gezocht (goede en slechte) van S & K zadels (VZH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 14:43

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar ervaringen (goede en slechte) van S & K zadels (VZH), dit i.v.m. het eventueel aanschaffen van zo'n zadel voor erbij (om af en toe mee te springen voor de fun).
Hoop snel reacties te krijgen en iedereen die wat plaatst alvast bedankt Lachen

Showtime_

Re: Ervaringen gezocht (goede en slechte) van S & K zadels (

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:04

Voor mijn bijrijdpaard hebben we een S&K Havik nog niet mee gereden maar de zit is wel lekker diep en nog wel een redelijk zadel voor wat ie kost.. Maar er is ergens een topic met ervaringen van dit zadel..

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:26

NOOIT kopen. Het is echt een afschuwelijk zadel. Zelfs de allerbeste ruiter krijgt er een belabberde zit in. Bovendin zit het helemaal niet stevig, dus springen zal geen succes zijn met dit zadel.
Goedkoop zijn ze wel ja, maar dan kan je beter sparen voor een beter zadel dan dat je een S&K neemt en hem na een halfjaar alweer zat bent!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:50

Dat ben ik dus niet met je eens het voordeel is dus dat het wel stevig zit.. Er zijn ook verschillende modellen.. Ik zou zeggen probeer m zelf een keer uit, iedereen heeft een andere mening das duidelijk Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:45

Voordat Banjer en ik boomloos gingen, hadden we ook een S&K zadel, model Havik... Lachen

Een erg fijn zadel, lag goed op Banjer, ik had er veel houvast aan, zat de bokpartijen er goed mee uit, en we hebben er tot ongeveer een meter mee gesprongen (hoger durfde ik zelf niet)...

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:23

Mijn verzorgpaard had een S&K havik, ik kreeg daar een verschrikkelijke houte kont van! Ik vond hem heel hard en niet lekker zitten. Hij lag daarintegen wel goed op het paard, maarja als ik niet lekker erop zit schiet het nog niet echt op Knipoog

Ik denk dat je het echt zelf toch even moet uitproberen.