Barnsby (cliff?) zadel, wie heeft meer info?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Barnsby (cliff?) zadel, wie heeft meer info?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:23

hey, ik ben al een hele tijd op zoek naar een goed zadel!
nu komt een meisje op stal naar me toe, zij heeft een tweedehands zadel gekocht maar die past niet op haar paard.
even op mijn paard gelegd, en hij past.
Vandaag even gereden en dit was echt de ultieme verwenning voor mijn kont!! Haha!
Heb eigenlijk nog nooit op zo'n goed zadel gereden!
Het is dus een Barnsby, weet niet welk typpe(heb al gegoogled).
Dus ik wou wat meer info over dit zadel.
Ik heb al wat afgegoogled en op bokt gezocht.
Ik las ergens een paar vage dingen over dat deze zadels speciale dekjes nodig hadden Verward (verwisseld met boomloos Rolleyes ?)
En over dat ze met lucht konden bijgevuld worden?(cair, of flair systeem ofzo) of is dat dan alleen bij de nieuwere typpes? Ik hoorde ook dat ze alleen in engeland te verkrijgen zijn?
Ook schijnt die diepe zit niet goed te zijn? (alhoewel ik al goede argumenten gehoord heb die dit tegenspreken)

Ik kan dit zadel kopen voor slechts 125€ Haha!
Waarschijnlijk zo goedkoop omdat ie niet zo netjes gerepareerd is (stikseltje los? gewoon een lap leer over naaien Vork )
Voor mij maakt dat natuurlijk niets uit(integendeel,goed voor portemonnee Vork ) zolang ie goed op mijn paard ligt en ik er goed op zit Bloos

Ik ga het wel nog even laten nakijken door de zadelmaker, maar moet alleen nog een goede vinden in de buurt Haha!

alvast bedankt Haha!

Sonja_vR

Re: Barnsby (cliff?) zadel, wie heeft meer info?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:10

mmm, ik heb verscheidene barnsby zadels onder de kont gehad
en ben er zeer over te spreken
1 zadel wat ik vroeger op de friezen gebruikte was een tien a 15 jaar oud toendertijd en zag er nog netjes uit en was nog nooit gerepareerd
ook een ander barnsby zadel, ook een dressuur , maar andere type was ook al ouder en nog steeds netjes en heel

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:15

Heb nog een Barnsby AVG Bonfire heerlijk zadel, maar helaas mijn fjord is te breed geworden. En ik heb te korte benen voor een dressuurzadel.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:19

Heb ook een tijdje met een Barnsby AVG Bonfire gereden. Erg fijn zadeltje!
Dat van de speciale dekjes, die je nodig zou hebben, moet je niet geloven hoor. Ik denk dat iemand in de war was met boomloze zadels.
En de theorie over zadels met diepe zit, en de slechte invloed op de paardenrug, was al lang weerlegd, dacht ik zo... Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 22:26

Marcella schreef:
Heb nog een Barnsby AVG Bonfire heerlijk zadel, maar helaas mijn fjord is te breed geworden. En ik heb te korte benen voor een dressuurzadel.

Ik heb ook erg korte beentjes(ben 1.56m) en heb hiervoor altijd vzh'tjes gehad (o.a. om die reden.)
Maar deze barsnby heeft niet zo hele lange zweetbladen,Volgens mij is het ook maar een 16inch
met andere woorden: dit zadel lijkt echt perfect voor mij Haha!
bijna te goed om waar te zijn Clown daarom ook deze vragen allemaal Haha! kan het bijna niet geloven(ben al 2j intensief op zoek naar het perfecte zadel) Bloos

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:36

Ben 1.55 en heb een brede ronde fjord. Helaas pas ik met mijn achterwerk niet in een 16" zadel, maar anders zou het wel kunnen met mijn benen. In een 17" zadel pas ik nog maar net met mijn achterwerk, maar hierdoor zijn de zweetbladen net iets te lang voor me. Tong uitsteken

Voor mij zou het beste zijn om dan weer terug te gaan naar een vzh zadel. Maar vind deze weer betreffende schoudervrijheid weer niet zo super. En ben nu maar over op boomloos en daar ben ik en mijn paard heel tevreden over.

Maar speciale dekje ben je voor een Barnsby niet nodig. Wel voor boomloos. Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 11:54

héhé, klein zijn is niet altijd even makkelijk hé? Haha!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:57

Ik heb ook twee Barnsby zadels, beide de Barnsby Kanter. Ik heb de ene nu dik anderhalf jaar en de ander een paar maanden, maar die is nu een half jaartje oud. Ik ben er heel blij mee, zitten heerlijk, liggen goed op mijn pony's en zien er tot nu toe nog goed uit, ik weet dus niet hoe dit over een paar jaar is.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:07

Ik heb een ouder barnsby dressuurzadel, het zit heerlijk maar mn paard is er helaas uitgegroeid. Het zijn kwalitatief ook goede zadels.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:54

Ik heb een Barnsby om mee te springen, ontzettend fijn zadel ondanks dat hij al wat ouder is. Daarbij is het model ook nog eens ontzettend mooi Ja

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:26

Ik heb een Barnsby Raven Dressage. Een fantastisch zadel!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:43

Ik heb ook alleen maar positieve verhalen gehoord over dit zadel. Ik heb er zelf helaas nog nooit eentje geprobeerd.

narish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:45

de dekjes van Barnsbey zijn heel mooi in vorm. ze lopen rond op naar de schoft. die vierkante dekjes van tegenwoordig liggen alleen goed op ronde paarden zonder schoft. Een paard met een beetje schoft ligt het al strak over zijn schoft na 5 minuten rijden. De dekjes, die eigenlijk door Barnsbey ontworpen en door Equi comfort worden verkocht, hebben ook een stuk schuim bovenin, en nu heb ik er een met een soort honingraat gelpad achtig verwerkt in de stof die weer heel doorlatend is. Heel fijn met paarden die veel zweten.
Verder is een Barnsby een goed engels kwaliteitsproduct en ook tweedehands een goeie koop. Alleen weet je niet wie eraan gewerkt hebben en of de wolvulling van het kussen nog netjes is. Als je er met je hand over gaat, mogen er geen bulten of kuilen in zitten, ook het midden mag niet te vol zijn, anders gaat je zadel liggen rollen van voor naar achter, over de monikskapspier. Ik spreek regelmatig een goede zadelmaker, die veel met Cliff Barnsby heeft samengewerkt. Het enige nadeel van die zadels is dat het middelpunt waar je zit, iets naar achterligt, waardoor je makkelijker in een stoelzit gaat zitten (dat geef je zelf ook aan, lekker op je kont zitten!)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 12:41

mm, ik voel geen bultjes ofzo, maar ik ga hem zeker eens laten nakijken. Alleen is het erg moeilijk in vlaanderen een goede zadelmaker te vinden. Het middelpunt ligt bij mijn zadel absoluut niet naar achter (had dat wel bij mijn vorig leen-zadeltje)