Sinds een tijdje heb ik een nieuw paard. In het begin paste mijn zadel netjes op haar. (was nog van m'n vorige paard) Maar ondertussen is ze op dat jaar tijd 5cm gegroeid en haar rug is dus ook helemaal veranderd van vorm.
In augustus heb ik er nog laten naar kijken door de zadelmaker. (nuja, iemand van de ruitersportwinkel die aan huis komt met de zadels) Die vond dat het probleem niet ernstig was en dat ik er maar een schapenwol moest tussen steken

Deze week reageerde ze toen ik opstapte, met haar rug wegdrukken. Na 30 sec was dat over en dacht ik dat ik gewoon te hard in het zadel was geploft ofzo. Maar de keer erna deed ze het weer. Dus zadel bloot op de rug gelegd, en het zadel ligt nog veel meer los achteraan nu.
Als ze stilstaat, lijkt het te passen. Maar zodra ze gaat stappen, heeft het achterste deel geen contact meer met de rug.
Kan ik dit zadel gewoon laten opvullen? En zoja, welk deel moet er opgevuld worden en hoe?
Hier in de buurt zijn er geen echte zadelmakers te vinden, en ze komen al zeker niet om even te kijken naar een zadel dat ze zelf niet hebben verkocht...
Iemand enig idee?
(mijn idee is, nu even niet rijden, en tegen einde van de maand geld opzij houden om een nieuw zadel te kopen en dat wel te komen laten aanpassen...)
xxx