Zadel ligt los achteraan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Zadel ligt los achteraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 20:36

hey iedereen.
Sinds een tijdje heb ik een nieuw paard. In het begin paste mijn zadel netjes op haar. (was nog van m'n vorige paard) Maar ondertussen is ze op dat jaar tijd 5cm gegroeid en haar rug is dus ook helemaal veranderd van vorm.

In augustus heb ik er nog laten naar kijken door de zadelmaker. (nuja, iemand van de ruitersportwinkel die aan huis komt met de zadels) Die vond dat het probleem niet ernstig was en dat ik er maar een schapenwol moest tussen steken Verward
Deze week reageerde ze toen ik opstapte, met haar rug wegdrukken. Na 30 sec was dat over en dacht ik dat ik gewoon te hard in het zadel was geploft ofzo. Maar de keer erna deed ze het weer. Dus zadel bloot op de rug gelegd, en het zadel ligt nog veel meer los achteraan nu.
Als ze stilstaat, lijkt het te passen. Maar zodra ze gaat stappen, heeft het achterste deel geen contact meer met de rug.

Kan ik dit zadel gewoon laten opvullen? En zoja, welk deel moet er opgevuld worden en hoe?
Hier in de buurt zijn er geen echte zadelmakers te vinden, en ze komen al zeker niet om even te kijken naar een zadel dat ze zelf niet hebben verkocht...
Iemand enig idee?
(mijn idee is, nu even niet rijden, en tegen einde van de maand geld opzij houden om een nieuw zadel te kopen en dat wel te komen laten aanpassen...)
xxx

XxSultanxX

Re: Zadel ligt los achteraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:46

ik volg dit topic ff...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:37

ik denk dat je het beste een goede zadelmaker kunt laten komen. misschien is het zadel in het midden te dik opgevult.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:42

Een zadel mag je nooit maar dan ook nooit maar even achter laten op vullen want meestal krijg je dan een brug.
Voor op de schoft veel druk in het midden geen druk en achter weer wel.
Zo als jij het beschrijft past volgens mij je zadel in zijn geheel niet goed meer.
gewoon even een zadel maker aan huis laten komen, is denk ik het beste

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:48

ja.

Misschien dat het bij dit zadel zelfs andersom is, en dat ie meer in het midden draagt..

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:31

Ik zou een goede zadelmaker laten komen, of naar een goede zadelmaker toe gaan. Als je paard zo veranderd is dan zal er wel meer veranderd moeten worden dan alleen een beetje vulling.

En alleen een schapenbontje ertussen doen is àltijd iets voor de korte termijn. Je kan je zadelproblemen niet oplossen door een bontje. Ik gebruik zelf alleen soms een bontje als ik merk dat het zadel niet goed ligt, maar dan bel ik ook meteen een zadelmaker. Een bontje is echt een "oplossing" voor een paar dagen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:15

Hey
bedankt voor de tips.
Ik ben nog steeds op zoek naar een zadelmaker die wil en kan komen naar de weide, voor een zadel dat hijzelf niet heeft verkocht Scheve mond
xxx

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 23:00

update: gevonden. Volgende week komt iemand van de zadelpasservice kijken of het zadel nog goed ligt of niet Lachen
xxx

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 01:54

zadelpasservice en zeker van ruitersportzaken missen vaak behoorlijk wat kennis en zouden eventueel jou een ander zadel proberen te verkopen terwijl jou zadel misschien met kleine aanpassingen door de vakman weer perfect kan liggen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 20:12

dat kan zeker zo zijn.. Maar op de moment ken ik zo geen enkele zadelmaker hier in de buurt
Ze beloofden wel dat ze eerst gingen kijken of het aangepast kon worden. Zo niet, idd nieuw zadel Scheve mond Maar ja, ik wil mijn paard ook niet gaan verknoeien door slecht passend zadel Verdrietig
xxx