In juli van dit jaar heb ik een nieuw zadel aangeschaft, Wintec 500 DR met CAIR. Ik heb deze laten passen door een ruitersportzaak in de buurt. Volgens de zadelpasser hoefde er alleen patches achterin het zadel en dan was het goed. Het zadel schoof wel wat, maar ik moest gewoon goed aansingelen en dan zou dat niet gebeuren.
Ruim drie maanden later schuift het zadel nog steeds en niet zo'n beetje. Ik heb de hele tijd gedacht dat het dus door mijn 'aansingelkunsten' lag, maar afgelopen week heb ik vóór een buitenrit twee keer het zadel goed gelegd en strak aangesingeld (zo strak mogelijk). Op de buitenrit trok mijn pony me uit het zadel en toen zat ik met zadel en al in haar nek!
Nu heb ik contact opgenomen met de desbetreffende ruitersportzaak en de zadelpasser zou me nog bellen (ik hoop deze week). Maar nu twijfel ik, zou dit nog wel opgelost kunnen worden/zijn zij wel kundig genoeg om dit te kunnen of zal ik mijn 'oud' zadel inruilen bij een andere ruitersportzaak (waarvan ik weet dat ze wél een goed passervice hebben en kennis) en daar een nieuw zadel kopen?
Sorry voor het lange verhaal, voor foto's van mijn zadel, neem een kijkje in mijn profiel