Opbertas voor hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Opbertas voor hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 15:03

Een tijdje geleden heb ik de catalogus van Isabell Werth besteld. Zat hem toevallig vandaag weer even door te bladeren en kwam toen een opbergtas voor een hoofdstel tegen. Dit vind ik eigenlijk wel heel handig, maar ik heb zoiets nog nooit gezien in de winkels ofzo. Iemand enig idee waar je zo'n opbergtas kunt kopen?

germie

Re: Opbertas voor hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:27

zoiets heet 'plastic zak'.
Even serieus, nog nooit van gehoord zelfs dat er speciale tassen zijn voor hooefstellen. Ik hang m'n hoofdstel altijd gewoon op aan een haakje. En moet ik het op de fiets meenemen, dan gaat het zo mee, of in een plastic zak.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:32

germie schreef:

Haha! Heel droog!

Ik gebruikte ook eerst een plastic tas die ik kreeg bij het kopen van het hoofdstel, en toen die versleten was ben ik overgestapt op een soort van boodschappentas, werkt prima, en lijkt me een stuk goedkoper als zo'n hoofdsteltas.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:33

Een hoofdsteltas is heel normaal.
Ken meerdere mensen die ze hebben.
Je kunt ze gewoon in de ruitersportwinkel kopen, er zijn meerdere merken die hebben.
En als ze ze niet hebben kunnen ze zowiezo besteld worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:54

Maar wat is daar nu de meerwaarde van? Een hoofdstel hang je normaal gesproken op, op een niet stoffige plaats. MOet je het meenemen, dan kan het zo in een plastic zak en anders wel gewoon in de hand. Ik zie het nut niet zo in van een speciale hoofdsteltas (ook nog nooit van gehoord trouwens).

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:13

Toevalig kwam ik hem net tegen!
http://www.justwestern.nl/diverse.html
Nylon hoofdstel/halster draagtas. Ideaal voor het schoon en handig opbergen van uw hoofdstel of halster. Ook zeer handig tijdens transport en wedstrijden. Met een ritssluiting die aan 2 kanten open kan. Met breed handvat. In de tas zit een lus waaraan u het hoofdstel of halster eenvoudig vast kunt maken.
Lengte 73 cm, doorsnee 16 cm
Kleur: navy

15.80

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:20

divoza etc hebben ook gewoon hoofdsteltassen
vrijwel iedere ruitersportzaak

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:22

Ik had ze wel vaker gezien. Maar als je je hoofdstel netjes opbergt is het niet echt nodig denk ik.
Daarintegen kan het wel weer handig zijn als je hem ergens mee naartoe moet nemen ofzo... Het is maar net wat je zelf fijn vind.
Ik denk dat ze ze bij de meeste ruitersportzaken wel hebben, ik heb ze al vaak zien liggen.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:31

ik hang m ook altijd gewoon op, maar als ik bijv. een hele dure s&t zou hebben zou ik er wel een tasje omheen doen eigenlijk

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:21

germie schreef:
Even serieus, nog nooit van gehoord zelfs dat er speciale tassen zijn voor hooefstellen. Ik hang m'n hoofdstel altijd gewoon op aan een haakje. En moet ik het op de fiets meenemen, dan gaat het zo mee, of in een plastic zak.

Haha. Lips are sealed

Nee maar even serieus, ik vind het wel meerwaarde hebben. Heb een nieuwe kieffer besteld en die wil ik graag netjes houden. Ik wil um dan niet daar in de kast laten hangen op stal, omdat het daar heel vochtig is. Hij gaat dan dus idd mee op de fiets en dan vind ik zo'n tasje wel handig..

Ik had er iig nog nooit van gehoord, maar het schijnt dus vrij normaal te zijn zo'n opbergtas zo te lezen. Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:26

Janna_ schreef:
Toevalig kwam ik hem net tegen!
http://www.justwestern.nl/diverse.html
Nylon hoofdstel/halster draagtas. Ideaal voor het schoon en handig opbergen van uw hoofdstel of halster. Ook zeer handig tijdens transport en wedstrijden. Met een ritssluiting die aan 2 kanten open kan. Met breed handvat. In de tas zit een lus waaraan u het hoofdstel of halster eenvoudig vast kunt maken.
Lengte 73 cm, doorsnee 16 cm
Kleur: navy

15.80

Heb even gekeken, dat bedoelde ik ja. Lachen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:29

Bij dobert krijg je er 1 (teminste de rond genaaide) maar die is te klein Tong uitsteken
BR heeft er ook Ja

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:33

Ik heb die van BR:

Afbeelding

Ik heb hem bij de Ruitershop in Harmelen vandaan, maar bijv. Piaffe Ruitersport verkoopt ze ook.

Vind hem erg prettig om mijn hoofdstel in mee te nemen naar concours Lachen
Anders berg ik er vaak mijn springhoofdstel/voortuig in op, die ik maar 1 keer per week gebruik.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:46

Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Er was wel een enquetetopic over, dus ik ging er vanuit dat ze er nog niet echt waren.