Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roelke_ schreef:Zijn idd veel topics over.
De meningen zijn meestal verdeeld, bij de 1 schuiven de dekjes en bij de ander liggen ze perfect.
Ik ben er iig erg tevreden over, vind ze heel fijn.
Dreamstreet schreef:Roelke_ schreef:Zijn idd veel topics over.
De meningen zijn meestal verdeeld, bij de 1 schuiven de dekjes en bij de ander liggen ze perfect.
Wanneer de dekjes schuiven, dan weet je zeker dat je zadel niet goed past op je paard!
Ik raakte het dekje eerst helemaal kwijt tijdens het rijden, maar na het aanschaffen van een goed passend zadel was dat probleem opgelost.
Wanneer de dekjes schuiven, dan weet je zeker dat je zadel niet goed past op je paard!
Ik raakte het dekje eerst helemaal kwijt tijdens het rijden, maar na het aanschaffen van een goed passend zadel was dat probleem opgelost.
dierfysio schreef:dat heeft er niks mee te maken; op ronde paarden met weinig schoft passen ze wel; op paarden met een puntigere schoft trekken ze strak en schuiven ze. dat heeft dus met de bouw vh paard te maken, en niet met het zadel.
mijn zadel past perfect, maar de ankydekjes passen m'n paard gewoon niet. ik heb nu ipv anky de pk en nep-anky: die zijn meer anatomisch gevormd (rugvorm erin) en passen super. geen geschuif, trekken niet strak. prima!
Yvie_Juudje schreef:Ik vind het waardelozen dingen.
Ik heb een zadel gekocht bij een zadelmaker die aan huis kwam en het zadel zat als gegoten.
Dus wat vele zeggen: Dat de dekjes alleen weggleiden bij slecht passende zadels, vind ik niet correct.
Anky pads heb ik gelijk weggedaan en ben de PK pads gaan uitproberen.
Die blijven echt super goed liggen.
MISTRAL94 schreef:dierfysio schreef:dat heeft er niks mee te maken; op ronde paarden met weinig schoft passen ze wel; op paarden met een puntigere schoft trekken ze strak en schuiven ze. dat heeft dus met de bouw vh paard te maken, en niet met het zadel.
mijn zadel past perfect, maar de ankydekjes passen m'n paard gewoon niet. ik heb nu ipv anky de pk en nep-anky: die zijn meer anatomisch gevormd (rugvorm erin) en passen super. geen geschuif, trekken niet strak. prima!
Dit is ook niet helemaal waar, mijn beide merries hebben een hoge schoft, 1 van beide heeft ook nog eens een extreem rechte rug en ik heb totaal geen problemen met de Anky's
dierfysio schreef:dat heeft er niks mee te maken; op ronde paarden met weinig schoft passen ze wel; op paarden met een puntigere schoft trekken ze strak en schuiven ze. dat heeft dus met de bouw vh paard te maken, en niet met het zadel.