Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
harnessmaker schreef:Ik snap een paar dingen die ik lees niet....
Waarom dikke kussens?
Brede schoft en dan "maatje 32".....??
Ik kan je maar één advies geven: neem contact op me een zadelmaker!
Helma_Amber schreef:Hey wat toevallig. Ik ben vanmiddag bij een bokker geweest om een zadel te proberen. Ik heb zelf net drie maand geleden een nieuw zadel gekocht omdat het mijn vorige zadel ook achterover hing. De nieuwe lag eerst mooi, maar mn paard krijgt wat meer bespiering op de schoft en rug en daarom hangt ook dit zadel achterover. Het zadel van de bokker van vanmiddag hing ook wat achterover. Ik ben terugreis langs Divoza gegaan heb daar een aantal zadels van verschillende merken laten passen. Er was een zadel die goed lag, maar alle zadels, ook deze die goed lag, hadden brugvorming. De kussens raakten niet in het geheel de rug, maar alleen voor en achter, waardoor de druk niet goed verdeeld wordt.
De vrouw die me geholpen heeft raadde me aan om naar de zadelmaker te gaan om een zadel op maat te laten maken.
Die vrouw raadde ook aan om een zadel te nemen met dikke kussens en een wijde kamer.
harnessmaker schreef:Helma_Amber schreef:Hey wat toevallig. Ik ben vanmiddag bij een bokker geweest om een zadel te proberen. Ik heb zelf net drie maand geleden een nieuw zadel gekocht omdat het mijn vorige zadel ook achterover hing. De nieuwe lag eerst mooi, maar mn paard krijgt wat meer bespiering op de schoft en rug en daarom hangt ook dit zadel achterover. Het zadel van de bokker van vanmiddag hing ook wat achterover. Ik ben terugreis langs Divoza gegaan heb daar een aantal zadels van verschillende merken laten passen. Er was een zadel die goed lag, maar alle zadels, ook deze die goed lag, hadden brugvorming. De kussens raakten niet in het geheel de rug, maar alleen voor en achter, waardoor de druk niet goed verdeeld wordt.
De vrouw die me geholpen heeft raadde me aan om naar de zadelmaker te gaan om een zadel op maat te laten maken.
Die vrouw raadde ook aan om een zadel te nemen met dikke kussens en een wijde kamer.
kijk dit geeft al iets meer info.... wat als eerste in het topic is genoemd is wel heel kort door de bocht. daarnaast trek ik in twijfel of bij brugvoming van een standaard zadel altijd de oplossing is om voor dikkere kussens te kiezen.... laten we het "andere kussens" noemen dan standaard.
Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat dit het enige advies is geweest dat er is gegeven.