EXTREEM DOORRIJPROBLEEM ervaringen seatsaver indra?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

EXTREEM DOORRIJPROBLEEM ervaringen seatsaver indra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:53

Ik heb echt een extreem doorrijprobleem. Ik werk op een handelstal waar ik dagelijks zo'n 6 paarden rij en ik heb altijd last van wondrijden.

Ik rij mijn bips altijd open, en het is ongeloofelijk pijnelijk, en rijden is mijn werk, dus ik kan er gewoon geen last van hebben! Ik heb het altijd al gehad, vanalles geprobeerd ik draag wielrenners broekjes met het rijden, maar als ik intensief les heb, en veel moet doorzitten heb ik er alsnog heel erg last van.
Ik heb al een echt schapenwollen bontje, werkt ook redelijk, maar niet de oplossing...

Het is ook prive erg lastig, aangezien mijn bips er soms uitzien alsof ik aambeien heb bv Bloos niet leuk als je een vriend zou hebben.

Mijn huid is sowieso gevoelig, mijn handen zitten onder het eelt en wanneer ik een keer een strakke broek aan heb ik ook gauw schuurplekken.

Nu wil ik dit eens gaan proberen:
Afbeelding
Indra Seatsaver (art.no.: 05905)
Uw zit wordt extra comfortabel en zacht door deze seatsaver. De absolute garantie tegen wondrijden. Zadelkussen van 1 cm dik AKTON® materiaal verwerkt in soepel en slijtvast neopreen. Voorkomt zadelpijn en wondrijden. Ideaal voor ruiters met rugproblemen. Past perfect op het zadel.
€ 139.00

Maar aangezien €140 een hele klap geld voor mij is, wil ik graag weten wie er nog meer ervaringen meer heeft, of er eventueel 1 te leen heeft om te kijken of het de oplossing zou zijn voor mijn probleem.

harnessmaker

Re: EXTREEM DOORRIJPROBLEEM ervaringen seatsaver indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:51

Lgt dat zadel wel goed?
Dat is heel vaak de oorzaak nl. .....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 09:14

van doorrijden? nee hoor, heeft er niks mee te maken want ik heb het op alle zadels

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:18

ik denk dat harnessmaker eruit opmaakte dat het paard schuurplekken had Knipoog

maar even ontopic: een vrouw bij mij op stal heeft ook die seatsafer. hij bevalt haar heel goed. nooit geen last meer.

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:19

[ zij had het voor haar rug geloof ik ]

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:05

Ik had met mijn Wintec 500 behoorlijke problemen met doorrijden. Vooral na een buitenritje zat ik onder de plekken.... Het is echt een heel vervelend probleem.

Nadat ik met een seatsaver ben gaan rijden zijn de problemen verdwenen, ik heb mezelf nooit meer door gereden. Inmiddels heb ik een nieuw zacht en comfortabel zadel en lijk ik het probleem niet meer te hebben. Mijn seatsaver ligt werkenloos in de kast Haha! Het gaat trouwens om deze seatsaver:
Afbeelding
Als je wilt mag je die van mij wel proberen maar het is geen Indra Knipoog

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:08

Doorrijden heeft wel degelijk vaak een link met een incorrecte houding te paard.....

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:44

Ik heb nog wel een seatsaver van Indra, gebruik hem nooit, maar bij de pony's had ik een rotzadel waarvoor het nodig was. Precies dezelfde als op de foto's, helpt heel goed.

ALs je het wil lenen moet je maar even pben

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:02

seatsaever ielp bij toendertijd erg goed!
maar ik zou hem nooit nieuw kopen,mijne heb ik toen verkocht voor 30€

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:04

Ik heb dezelfde seatsaever als marshal en die helpt perfect, sinds ik die heb nooit meer opengereden, zit ook niet gek met rijden, ik heb daarvoor een ander gehad maar die vond ik niet fijn zitten, te veel lucht erin.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:09

Doorrijden hoeft niet perse te liggen aan een slechte houding. Als ik langer als een uur op een Kiefferzadel heb gereden dan kan ik serieus een paar dagen niet naar de wc!

Ik rij zelf met een schapenbontje, dat werkt bij mij afdoende. Met een seatsaver heb ik als probleem dat het geen ademend materiaal is en dat ik daar dan weer irritatie door krijg.

Teer huidje..........

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 19:34

allemaal HEEL erg bedankt voor jullie reacties, ben al pb's aan het versturen Haha!
en houd jullie op de hoogte van of het werkt!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:49

Ik heb endurancebroeken van het merk Carousel (oa te koop bij www.goedhard.nl)
Daar zit een gewatteerde kont en kniestukken in (van speciaal lekker zacht spul)
Echt heerlijke broeken. Misschien is dat wat voor jou?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 21:52

Lenneke_ schreef:
Ik heb endurancebroeken van het merk Carousel (oa te koop bij www.goedhard.nl)
Daar zit een gewatteerde kont en kniestukken in (van speciaal lekker zacht spul)
Echt heerlijke broeken. Misschien is dat wat voor jou?

Ik ben bang dat die in de zomer te warm zijn Bloos
heb je er een foto van?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:54

iemand die ik ken heeft het ook, maar dat komt door dat haar staartbeentje te lang is, en igg zij vond dat oo kwat te duur, maar ze denkt erover om het te proberen, want zo'n bondje helpt niets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:59

Mijn man heeft door een gebroken stuitje ook veel problemen gehad met doorrijden.
Enige wat hielp was een oud cavelerie zadel waar een soort "open rug" in zat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:59

Ik heb de foto's gezien op jouw profiel en zoals jij op het paard zit kun je ook niet anders als schuren. Met name de dressuur want daar kunnen je beugels zeker 3 gaten langer. Het is sowieso al erg moeilijk om met beugels op springmaat een goede balans te hebben ipv het steunen in je beugels. Zo'n seat saver is natuurlijk een uitstekend idee maar ik denk dat het ook erg belangrijk is om zitles te nemen want de manier hoe jij de maat van de beugels nu hebt geeft eigenlijk aan dat je onvoldoende balans hebt. Heel veel succes.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:03

Nimmedor schreef:
Ik ben bang dat die in de zomer te warm zijn Bloos
heb je er een foto van?

Ze zijn gemaakt van heel dun materiaal dat helemaal niet warm is en heel snel droogt.
http://img232.imageshack.us/img232/2041/broekqw0.jpg

Ik heb met een oranje streep aan de zijkant, maar er zijn ook andere kleuren en zonder streep.
Nadeel dat ze in de winter totaal niet warm zijn, maar daarvoor heb ik nu de lange chaps van Kitt. De voordelen van de broek en de warmte van de chaps

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:11

Heeft iemand enig idee of dit soort pads ook op 18'' passen, we hebben diverse geprobeerd. maar geen enkele past goed. Scheve mond

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:18

deze seatsaver:
Afbeelding
past op een 18 inch dressuurzadel, te koop bij Divoza
een bontje helpt idd voor geen meter, maar zo'n seatsaver wel

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:21

Heb je ook al broekjes van Mountain Horse geprobeerd? Sinds ik die draag tijdens het paardrijden heb ik nooit meer ergens last van gehad Lachen De broekjes kruipen ook niet in je kont om het maar even zo te zeggen Clown

Edit; verder heb ik geen ervaring met de seatsaver Indra, sorry

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:51

harnessmaker schreef:
Doorrijden heeft wel degelijk vaak een link met een incorrecte houding te paard.....

ik ken nimmedor persoonlijk en weet dat zij een goede houding te paard heeft, dus daar zal het niet aan liggen...

die gelpad op het zadel heb ik ook gehad, maar die werkt niet tegen doorrijden.

met die seatsaver in je beginpost heb ik geen ervaring, maar ik denk dat een goed schapenvachtje (van christ) het beste werkt. die die je nu hebt is al behoorlijk platgedrukt, dus die heeft nauwelijks werking meer en misschien is het doorrijden juist wel erger geworden omdat die schapenvacht die je nu hebt wat in elkaar klontert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:56

sjorsie schreef:
deze seatsaver:
Afbeelding
past op een 18 inch dressuurzadel, te koop bij Divoza
een bontje helpt idd voor geen meter, maar zo'n seatsaver wel

Deze heb ik ook.
Maar die flapjes aan de zijkant passen bij mij niet bij m'n kieffer springzadel en ook niet bij het ainsley dressuurzadel. 18 en 17,5 inch

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:14

Als je houding niet het probleem is, je zadel niet en de ligging van je zadel niet... dan denk ik dat een GOEDE onderbroek en een GOEDE rijbroek veel effectiever zijn dan zo'n extra laag tussen paard en ruiter.
Schiesser heeft een volledig katoenen onderbroek zonder inleg, de naden zitten vooraan op de buik zeg maar en het ding is zo gesneden dat ie niet kan schuiven... okee, het is een beetje een oma-model Haha! maar gewoon alleen met paardrijden dragen Knipoog
Ook de pasvorm en de stof van de rijbroek kan schelen....

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:22

Aimee schreef:
Als je houding niet het probleem is, je zadel niet en de ligging van je zadel niet... dan denk ik dat een GOEDE onderbroek en een GOEDE rijbroek veel effectiever zijn dan zo'n extra laag tussen paard en ruiter.
Schiesser heeft een volledig katoenen onderbroek zonder inleg, de naden zitten vooraan op de buik zeg maar en het ding is zo gesneden dat ie niet kan schuiven... okee, het is een beetje een oma-model Haha! maar gewoon alleen met paardrijden dragen Knipoog
Ook de pasvorm en de stof van de rijbroek kan schelen....

tuurlijk goede kleding helpt wel, ik heb ook van die naadloze onderbroekjes en van rijbroeken met leerinzet, maar als ik meerdere uren per dag moet rijden heb ik toch echt zo'n seatsaver nodig wil ik me niet openrijden, ik denk dat velen hier in dit topic ook van alles hebben geprobeerd, voor mij persoonlijk is het een combi, ik heb er overigens in de zomer met warm weer meer last van. Tsja teer huidje he, haha Haha!