[WN] Maten beenbeschermers (S is een cobmaat?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Maten beenbeschermers (S is een cobmaat?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 14:50

Binnenkort wil ik voor tijdens het rijden beenbeschermers aan gaan schaffen, nu zie ik de volgende maten staan S, M en L.
Nu vraag ik mij sterk af, wat is de maat die ik voor mijn pony nodig heb? Zij is 1.43 meter. Ik weet dat de S voor small staat, maar kan ik dat vergelijken met een 'cob' maat?

crazycactus

Re: Maten beenbeschermers (S is een cobmaat?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:11

Welk merk beenbeschermers wil je hebben? Want maten zijn erg wisselend bij de verschillende merken. Maar ik denk dat je met een M het veiligst zit, mits je een paardje hebt met hele ranke beentjes.
Voorbeeldje: mijn jonge merrie past mijn PC's niet terwijl die maat M zijn. Mijn oudere merrie past mijn pc's net aan... (zijn moeder en dochter).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 16:32

Deze die ik heb gezien zijn van Professionals choice de Elite. Lachen
Ik durf eigenlijk niet te zeggen of mijn pony ranke beentjes heeft, is er een manier waarop ik dit te weten kan komen? Bloos Bloos
(omtrek van het been bijvoorbeeld?)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:36

Ik kijk even in een oude whw... heb ik iets zien staan van een tabel dacht ik...

Gevonden...

Het gaat hier wel om de maten van de SMBII maar dat maakt niet zo veel verschil met de elite denk ik.

XS: omvang 22,86 lengte 23,50 tot stokmaat 1,40
S: omvang 25,40 lengte 25,40 stokmaat 1,40 tot 1,50
M: omvang 30,48 lengte 27,94 stokmaat 1,50 tot 1,65
L: omvang 33,02 lengte 29,85 stokmaat 1,65 en groter

Houd rekening met een overlapping van 2 tot 4 cm.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:04

Ik heb voor mijn quarter maar S. Maat M werd echt te groot voor haar. Kan je van niemand lenen voor te passen??
Anders misschien even een oud paar meenemen als je gaat kopen? Of even van iemand lenen om te passen?
Of als je het helemaal zeker wilt weten de hoogte en omtrek van het been meten (voor en achter) en met die maten naar de shop gaan. Kun je t naast elkaar leggen en zie je vanzelf welke het best zou passen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 14:54

crazycactus: Heel erg bedankt. Ik ga het vandaag even opmeten. De overlapping van 2 tot 4 cm, houd dat de omvang in, (vb; zit ik met de omvang van mijn pony haar been op het einde van maat S is het beter een maat M te nemen?) Of begrijp ik dat nu even verkeerd Lachen

Mloez, er is helaas niemand in de buurt waarvan ik ze even kan passen, ook heb ik geen oud paar om mee te nemen helaas anders had ik dat gedaan. Zat de winkel hier in de buurt dan was ik wel even langs gereden, maar dat is niet het geval helaas.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:58

ik heb bij mijn pony die niet hele dunne benen heeft maar gewoon maat S (een new forest van 1.41)
ik zou gewoon even informeren wat voor maat je zou moeten kopen en die dan aanschaffen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:06

Ik heb een pony van 1:46m en ze heeft S van de SMB II.
Nu is het wel van origine een springpony dus heeft ze wel korte pijpjes.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:59

Scherpenzeel is toch vlak bij woudenberg? dan ga je toch even met je meetlint bij Ed Gosens op visite? die heeft er zat liggen die je vast wel even mag opmeten.... Lachen