Zadel te klein ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjha

Zadel te klein ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 15:53

Ik heb mijn paard nu 1 jaar toen was die 3 jaar.
m'n ouders wouden toen gelijk een goed zadel dus zadel maker de bij en laten meten. ( heb nu een stubben siegfried springzadel )
dus een zadel uitgezocht wat paste.. maar nu de laatste maand heb ik zo'n gevoel dat het zadel helemaal niet past.
zijn schoft is aan de rechter kant ook nu kapot en als het zadel op mijn paard licht heeft die rechts ook veel minder ruimte.

maar moet het zadel nu gewoon alleen opgevult worden of een heel andere boom maat ?

KimH

Re: Zadel te klein ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:57

Naar mate jij je paardje meer gaat rijden, komen er ook meer spieren. Als een paardje 3 jaar is veranderd er ook nog wel wat aan de bouw. Ik zou als ik jou was opnieuw laten meten door een deskundige en daarmee in overleg gaan wat er veranderd moet worden

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 16:02

Opnieuw laten opmeten waren we al van plan.
maar ik wou vast weten wat me te wachten stond want ik denk niet dat m'n ouders het zo leuk vinden om weer een nieuw zadel te gaan kopen Nagelbijten / Gniffelen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:04

Tja je zegt zelf dat je ouders gelijk een op maat gemaakte zadel wouden hebben. Goed van ze, maar ze moeten er ook rekening mee houden dat een paard veranderd in zijn bespiering etc.
Ik hoop dat je er met ze uit kan komen
Succes!!

Groetjes Kim

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:55

Je kan verschillende dingen van de zadelmaker verwachten. ALs het zadel zo klein is geworden ehij er niks meer mee kan doen moet je aan een nieuw zadel. Hij kan hem ook opnieuw voor je verbouwen.
Houdt er wel rekening mee dat het paard nu pas vier is en dus nog steeds groeit. Je zal dus nog vaker de zadelmaker erbij moeten halen.