Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Miss_Montana schreef:Ik heb een Barebackpad van Montana Saddlery. Ik rijd er niet vaak mee maar ik vind het een heel fijn zadel als ik ermee rijd. Die van mij heb ik bij D-star (nu in Beverwijk) gekocht.

. Hij zat lekker zacht, maar daar had je ook alles mee gezegd. Ik had er ook stijgbeugels aan, maar die waren zo klein dat ik er niet fatsoenlijk mijn voeten door kon doen. Deze beugels kon je ook niet eraf halen. Verder was het wel jammer dat je altijd via een opstapje op het paard moest klimmen, want anders ging het schuiven.Marigold schreef:
) maar daar betaal je dan ook wel weer voor. Met het rijden daarmee heb ik geen ervaring. De Voest vind ik tot nu toe een heel goed bbp.
)maar het zit heerlijk, is echt heel stroef, ik voel me er een heel stuk zekerder mee!

foetsie schreef:Ik heb er ook een gehad. Een met een leuke koeprint. Hij zat lekker zacht, maar daar had je ook alles mee gezegd. Ik had er ook stijgbeugels aan, maar die waren zo klein dat ik er niet fatsoenlijk mijn voeten door kon doen. Deze beugels kon je ook niet eraf halen. Verder was het wel jammer dat je altijd via een opstapje op het paard moest klimmen, want anders ging het schuiven.
Ik had hem ooit eens besteld via internet, weet zo niet meer welke site dat was.
petitparis schreef:ik snap ook de meerwaarde van zo'n singel niet... volgens mij positioneert dit zich hetzelfde als een longeersingel en zit dus gigantisch in de weg en 2 waarom wil je een pad omdat dit toch de druk een beetje verdeeld en hierdoor zowel voor paard en ruiter comfortabeler is (ok misschien iets meer voor ruiter dan paard)
dat je er stijgbeugels kan aan bevestigen is bijzaak, het is toch niet bedoeld om te kunnen lichtrijden (veel te veel punt belasting)

Verder heeft de Emiel Voest pad één verbeterpunt wat mij betreft: de dikte van de laag tussen je been en het paard, deze is nu net zo dik als je zitvlak en daardoor kun je je been niet goed aan je paard leggen. Ben ook erg benieuwd of de Christ pad daarin beter is...