Bitbandage alleen bij de lagen of overal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

Bitbandage alleen bij de lagen of overal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 00:02

Ik had bij de stang van mijn tinker voor het aangespannen rijden over het hele bit bitbandage gedaan, en zonder dat ik veel met haar mond bezig was, vlogen onder het rijden op straat de schuimvlokken om mijn oren en ik dacht altijd dat dat juist goed was, maar ik ben voor de zekerheid hierover op bokt aan het neuzen gegaan en daar kwam ik tot de conclusie dat het ook te maken kon hebben met moeilijk slikken en ik dacht dat dat wel eens zou kunnen kloppen met die dikke bandage er om heen.
Nu heb ik alleen bij de lagen bandage zitten en is de stang (B-stang) in het midden vrij, dus kan ze makkelijker slikken en nu heeft ze alleen schuim op de lippen (lippenstift Tong uitsteken )

Wat is julllie mening hierover?

merrieveulen

Re: Bitbandage alleen bij de lagen of overal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 03:21

een paard kan gewoon slikken met een bit in. laat hem maar eens grazen of brokjes eten (ivm propvorming van gras om het mondstuk) met het hoofdstel in. het duurt wat langer, maar ze eten het wel. ik kan me voorstellen dat de bandage alleen bij de lagen wel fijner is ivm tongvrijheid/ gehemelte. over het slikken zou ik me niet teveel zorgen maken, deze uitspraak wordt voornamelijk gedaan door mensen die het bitloos rijden promoten. ik rijd zelf ook regelmatig bitloos, maar het niet kunnen slikken is bij mij zeker geen reden daarvoor.