deken laten stomen, niet meer waterdicht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

deken laten stomen, niet meer waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:15

hoihoi

zomaar een algemene vraag,

als je je deken laat stomen en je hebt hem terug is hij dan nog waterdicht? mij lijkt dat de stof hetzelfde moet blijven en je misschien wel een programma, waterdicht wassen kan doen maar de stof bepaald toch gewoon de watervastheid neem ik aan?? hoe hebben jullie je deken ervaren na stomen? ik heb er 1 nu en die is gestoomd, als je er water op laat lopen blijft het er niet als druppels op zoals een nieuw deken maar trekt het er iets in, maar binnenkant word niet nat, iemand ervaring?

LMR

Re: deken laten stomen, niet meer waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:16

Als je je deken laat reinigen ergens dan kun je gewoon aangeven dat ie waterdicht is, en moet blijven toch?? Net zo als met waxjassen enzo

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:52

Waterdichte dekens kan je niet laten stomen.
Je kan ze wel (laten) wassen, eventueel met een speciaal wasmiddel

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 08:29

Lenneke_ schreef:
Waterdichte dekens kan je niet laten stomen.
Je kan ze wel (laten) wassen, eventueel met een speciaal wasmiddel

volgens mij kan stomen wel toch?? maar moet je aangeven dat hij waterdicht moet blijven.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:15

Nee, stomen is de pest voor waterdichte dekens, je mag ze alleen laten wassen. Dat staat vaak ook op de labels die bij je deken zitten. Je kan je deken nog wel waterdicht krijgen door hem alsnog te laten wassen met zo'n flesje van bucas.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:46

waar wij de dekens laten wassen geven we bij de bucas dekens altijd speciaal wasmiddel mee.

verder zijn goede waterdichte dekens in de stofvezel waterdicht, wassen zou dit niet moeten aantasten. wel kan wanneer een deken wat ouder is de stofvezelf porreus worden waardoor hij niet meer goed waterdicht is.

stomen kan de vezel overigens wel aantasten omdat het veellal een chemische reiniging betreft.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:16

De stomerij was de paardendekens hier gewoon, je kan er ook nog voor kiezen om hem opnieuw te laten behandelen met een laagje zodat hij zeker waterdicht is.

frenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:27

Ik meld het altijd bij de stomerij dat het om water dichte deken gaat. Tot nog toe heb ik geen last gehad dat ze lek waren. Hoe hun ze schoon maken weet ik niet (stomen of wassen) ik zal het de volgende keer is vragen.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:37

Lachen Wij laten onze dekens wassen door de paardenwinkel want : - Daar maken ze ze terug waterdicht
- er zijn zo al een paar wasmachines kapot gegaan Bloos

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 18:15

degene waar ik het deken van heb heeft hem laten stomen door iemand die er verstand van had, en is ook behandeld voor bacterien en weer watervast gemaakt, ik vertrouw er dan maar op dat ie het gewoon nog goed doet, en zoals iemand als schreef, als het een goede deken is moeten de vezels het alsnog doen, het deken is maar 1 seizoen gebruikt.

maar ff by the way, ik hoor in mn omgeving altijd dat iedereen ze laat stomen... ook waterdichte.

zal ik voor de zekerheid het deken inspuiten? nu is hij nog schoon!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:25

Ik heb t paar maand terug ook laten doen (stomen) ook een waterdichte deken.
Ik wist t ook niet zeker dus heb m nog wel even ingespoten, later was ik weer bij die winkel en toen vroeg ik t en t was niet nodig geweest.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:48

Charos schreef:
De stomerij was de paardendekens hier gewoon, je kan er ook nog voor kiezen om hem opnieuw te laten behandelen met een laagje zodat hij zeker waterdicht is.

Inderdaad, als wij een paardendeken wegbrengen die waterdicht moet zijn/blijven, dan zeggen we dat tegen de eigenaar van de stomerij en dan komt het allemaal in orde.