[WN] Beenbeschermers met leertjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Beenbeschermers met leertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:29

Mijn paardje tikt ontzettend aan met rechts, waardoor er dus een heel gat in de linkerbeenbeschermer zit.

Omdat mijn geldboompje het niet toelaat om om elke paar maanden nieuwe prof Choices te kopen, ben ik op zoek naar die neopremen beenbeschermers (soortgelijk als Prof Choice) met daarop leertjes bevestigd.
Ik heb ze ergens gezien, maar ik weet m'n god niet meer waar...?

Iemand enig idee?
Of iemand enig idee hoe je zelf de leertjes erop kunt maken? En dan bedoel ik de plaats waar je de leertjes bevestigd.

Toekie

Re: Beenbeschermers met leertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:26

Ik ken die peesbeschermers met leertjes niet. Mocht je ze niet vinden; misschien kun je voor de training van die harde peesbeschermers gebruiken? Zoals deze of deze (ikzelf heb die laatste). Zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan PC en ze gaan niet (snel) kapot door het aantikken. Lachen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:15

Heb je echt perse van die splintboots nodig?? Anders zou je met een paar eenvoudige strijklappen ook af kunnen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:22

Ja, ik heb nu voor het losgooien van die harde kappen van BR.
Ze zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar ik ben een beetje bang dat als er iets gebeurt met het aantikken dat ik het dan niet doorheb...

Nu merk ik het aan het gat zeg maar, maar omdat ik dat harde spul nauwelijks gaten kunnen ontstaan, ben ik bang dat er dadelijk iets gebeurt en ik heb niet doorkrijg.
Misschien een beetje stom gedacht, maar dit kwam wel in me op?! Want hij tikt echt nijdig aan! Ik heb die beschermers nu een maand en er zit een gat van ongeveer 5 cm!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:25

Die strijklappen zijn er voor bedoelt dat het makkelijk langs elkaar heen glijd, juist die dikke kussens van je PC's kunnen problemen veroorzaken omdat die veel meer botsen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:32

Ah, okee Lachen
Maak ik me dus totaal druk om niets...

Bedankt iig! Dan ga ik denk ik maar voorstellen dat we gewoon die kappen gaan gebruiken...

Maar... Stiekum nog wel een vraagje: Als de PC's problemen kunnen veroorzaken, waarom worden ze dan toch zo goed verkocht en veel gebruikt?
Als ik dit namelijk eerder had geweten, had ik niet zoveel geld eraan verspild...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:40

Omdat dit soort problemen niet zo vaak voorkomen. Ik heb ook pc's maar geen van mijn 4 quartjes strijken, dus je ziet niets aan de kussens. Toevallig heeft een kennis een quarter die wel heel erg strijkt en die heeft in een half jaar tijd een paar gloednieuwe pc's naar de k*ote geholpen. Nu met strijklappen wil het veel beter. En het scheelt €€€

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:56

Wij gebruiken sinds kort ook de "gewone" peesbeschermers. Harry's Horse en BR (die laatste bevallen het best). De Professionals Choice bewaren we voor de wedstrijden. Ook in verband met de prijs. Daarnaast zijn de harde peesbeschermers een stuk makkelijker schoon te houden. Gewoon afspoelen, de volgende dag zijn ze weer droog.

Als je paard trouwens hard aantikt, dan komen er krasjes op. Je kunt dat dus wel zien.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:38

Mijn paard strijkt ook en heb van die BR strijklappen en peesbeschermers en die doen het perfeckt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:53

crazycactus schreef:
Toevallig heeft een kennis een quarter die wel heel erg strijkt en die heeft in een half jaar tijd een paar gloednieuwe pc's naar de k*ote geholpen. Nu met strijklappen wil het veel beter. En het scheelt €€€

Tell me about it Clown
Word er gek van, de eerste 3 maanden hebben we 2 paar versleten (de elite), maar dit kwam door een productiefout.
Nu sinds anderhalve maand hebben we de gewone SMB 2 en ik geef ze nog 2 dagen en ik weet zeker dat ze dan helemaal door zijn...

Ik ga het idd maar even overleggen op stal, dat van die kappen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:06

misschien moet je eens met je hoefsmid gaan praten (of juist een andere gaan zoeken)? Hij kan ook heel wat leed voorkomen door anders te beslaan waardoor je paard niet meer zo aantikt. Of had je hier al aan gedacht?

Ik heb wel eens van die half leren 3-in-1 beschermers gezien maar welk merk dat nou was..... *vergeten*

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 00:30

cissy schreef:
misschien moet je eens met je hoefsmid gaan praten (of juist een andere gaan zoeken)? Hij kan ook heel wat leed voorkomen door anders te beslaan waardoor je paard niet meer zo aantikt. Of had je hier al aan gedacht?

Ja al meteen aan gedacht, maar hij staat nu al een stuk beter op zijn benen een half jaar geleden.
Ik heb ook al zitten denken dat het misschien problemen met zijn rug waren, waar hij 2 maandjes geleden aan behandeld is, maar juist door die behandeling is hij ook veel beter gaan lopen en zijn houding is ook stukken beter geworden, dus helaas vallen die 2 opties af...