El_Beauty schreef:Bedankt ankem voor je advies eindelijk iemand die weet waar ik over praat !!
Mijn paard is waarschijnlijk scheef geworden, doordat zijn linkerkant zo geblokkeerd was. Rechts was dan de moeilijke kant, maar om naar rechts te buigen, moet je de spieren links langer maken. Je kunt dan wel heel veel bezig gaan met rechtrichten (wat ik ong 5 maanden al doe en daar krijg ik ook les in, maar helaas zonder resultaat, ja de goede kant wordt steeds beter en de slechte steeds slechter), maar dit zal nooit zoveel effect hebben. Omdat ik zo vast liep en zadel steeds schoof, heb ik een fysio bij haar gehad. Die ontdekte dat het schouder links voor helemaal vast zat, de achterhand en ergens bij de halswervels. Dit is behandeld en nu gaat ze langzamerhand minder scheef lopen. Door het vele longeren op de dubbele lijnen, gaat ze haar bovenlijn ontwikkelen. Dit is helaas een proces dat wel weken/maanden gaat kosten voordat we er helemaal zijn. Wil ik dat het zadel niet gaat schuiven, dan kan ik wel wekelijks er een zadelmaker bij gaan halen. Ik train haar nu eerst 5x per week aan de dubbele longe en 2x per week onder het zadel. Wanneer de spieren meer zijn gegroeid, laat ik de zadelmaker weer komen. Tot die tijd helpt een banaansingel (die ik overigens veel minder strak hoef aan te singelen dan een gewone) ons uit de brand.