zadels gestolen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline85

zadels gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:29

Er zijn bij ons op stal vannacht zadels gestolen waaronder het gloednieuwe, op maat gemaakte zadel van mijn verzorgpony Boos!.
Ze zijn alleen voor de mooie en goed uitziende zadels gegaan, de oude -en spaanse zadels hebben ze achtergelaten.
De zadels hingen achter slot en grendel in kasten en er was ook camera-toezicht. De camera hebben ze waarschijnlijk met een bezem richting het plafond gericht en zijn heel stil en rustig verder aan het werk gegaan. De eigenaren wonen aan de manege zelf, zij hebben niks gehoord en ook de waakhonden of paarden zijn geen moment onrustig geweest. Anders hadden ze dat wel gemerkt/gehoord.
De sloten op de kasten hebben ze opengeknipt. Bij maar 2 kasten is dit niet gelukt. Zelfs de singels zijn meegenomen.
Ben echt verbaasd hoe brutaal deze inbraak is geweest en hoeveel mensen hier de dupe van zijn. Iedereen op stal wist wel dat ze steeds dichterbij kwamen omdat ze op de stallen in deze regio al geweest waren en met succes. Iedereen was op zijn hoede maar toch denk je dat het jou nooit overkomt. Wel dus, helaas.

Kylan

Re: zadels gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:43

Op de stal waar onze beesten staan is dit ongeveer 2 jaar geleden ook gebeurd. Ze knippen de sloten van de kastjes door en dan nemen ze de mooie zadels mee.
En ik hoorde pas geleden dat hier in de buurt ook alweer zadels gestolen waren, precies op dezelfde manier...

Ingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:17

Jeetje, vervelend voor je zeg!
Begin 2005 is dat op de pensionstal waar mijn paard gestald staat ook gebeurd, dat was flink balen voor iedereen!

Ze hadden bij ons ook alleen de goede (merk)zadels meegenomen. Mijn bontschabrak hadden ze blijkbaar niet nodig,
deze was eronderuit gesneden en lag voor oud vuil in mijn zadelkast gesmeten.
De (leren) singel vond ik later beneden in het gangpad tussen de stallen.

Het terrein is afgesloten d.m.v. een hoog gietijzeren hek, die alleen met een code of afstandsbediening opent,
maar men was via de sloot het weiland opgelopen, hadden op hun gemak de camera's omhoog geduwt,
kruiwagens uit de schuur gepakt en deze in het weiland achtergelaten.
De honden hadden geen kick gegeven, terwijl ze al blaffen als je aan komt rijden en de eigenaren,
die op het terrein wonen hadden ook niets gemerkt.

Gelukkig hadden ze de paarden met rust gelaten, want je moet er niet aan denken dat ze iets met je paard doen, toch?!

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:19

vervelend, bij een stal waar ik heb gestaan zijn ze ook gewwets. Ze gaan inderdaad heel "netjes" geruisloos te werk en weten precies wat de duurdere zadels zijn.
De eiegnaar van je verzorgpony kan kijken of ze het kan claimen bij haar verzekering, ik weet dat dat bij sommige bij mij op stal toen lukte.

Een vriendn van mij wiens zadel ook gestolen was heeft daarna bij haar nieuwe zadel een slot gekocht, dit is een soort fietsslot die je om je zadel en steun wikkelt en als ze die forceren gaat er een hele hoge pieptoon af.

kribbie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:50

ze lijken op alles voorbereid te zijn he?ze nemen allle dure merken mee en alleen zwarte zadels!Er was een pools rood dof busje en oude witte mercedes gespot met pools kenteken gespot politie gewaarschuwd maar deden er niets aan,schandalig