Welke maat western pad en wat voor singel? (voor tinker)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Welke maat western pad en wat voor singel? (voor tinker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:22

8nnemiek

Re: Welke maat western pad en wat voor singel? (voor tinker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:55

De maat van de western pad? Ligt aan je zadel he. De meeste western pads zijn ongeveer 80 x 80 cm.
Heeft niks te maken met de breedte van je paard.

Voor de singel kun je een neopreen singel nemen, dat vinden veel paarden fijn.

Het is toch geen zadelmarkt zadel of zo'n andere goedkope he? Ik neem aan dat je een zadelmaker hebt laten komen om te passen.. Dan had je het ook aan hem kunnen vragen Ja

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:20

ik zie geen foto van je zadel.... ??

Westernpads zijn er in veel verschillende soorten en maten, zaak is wel dat je voor een goede drukverdeling moet kiezen omdat een westernzadel geen kussens heeft.
als je de pad tussen duim en wijsvinger 'voelt' mag je niet je vingers voelen zeg maar, als dat nl wel makkelijk kan is de pad te dun.
Mijn advies is naar een goede westernstore te gaan en daar een pad te kopen en niet eentje bij bijv de hippoketen of zadelmarkt.
hier vindt je diverse westernstore's : viewtopic.php?t=87846

of een goede 2e handse zoeken via het westernforum?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:44

bedankt voor de reacties Haha! tja, die mensen van het zadel zijn nog niet gekomen, er zit ook geen pad en singel bij nl. Zou je zelf een pad kunnen maken?? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:45

Nee! Een westernzadel en pad moeten goed zijn, dan moet je niet zelf prutsen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:02

zelf maken is geen optie inderdaad, er worden aan een westernpad andere eisen gesteld dan aan een 'gewoon' chabrak, juist vanwege die drukverdeling.

Wel vreemd dat die mensen wel een zadel hebben maar geen pad en singel, hebben ze er nooit mee gereden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:06

De pad moet zo dik zijn dat, als je met je vinger boven erin duwt, dan mag je dat aan de onderkant niet er doorheen voelen. (dat zeg ik zo goed, toch?)
Dus zou je zoiets zelf willen maken, dan zou je een dikke, stevige viltmat nodig hebben. Wol of kussenvulling of iets dergelijks mag je nooit gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:37

Ga maar niet zelf maken, als je een goed pad in een winkel koopt weet je iig dat je kwaliteit hebt. De maat voor een pad doet er niet zo toe, het ligt aan het zadel maar vaak word er met de standaard 80cm pads gereden. Tenzij het een pony is maar jouw Tink kan een 80cm makkelijk hebben. Ga naar een goede westernstore en koop daar een goed pad. Die zijn niet net zo goedkoop als menig dekje in een ruitershop maar reken maar dat je voor een echt goede rond de 70Euro kwijt bent omdat de maak van een pad toch wat meer werk vereist. Kwa singel zou ik voor een brede leren of neoprene gaan, die kan je ook in iedere westernshop vinden.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 19:18

Oke Haha! Super bedankt voor de reacties Haha! Ze hebben wel een pad, dat is een hele dikke, die ik misshien over mag kopen Haha! Maar goed, die singel zal geen probleem zijn Knipoog Ik heb op internet naar die pads gekeken en........ die zijn echt duur! Ik vraag me af hoe dat komt? Omdat het zulke dikke zijn/goede kwaliteit?