rubberen springschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

rubberen springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 12:57

hey iedereen, ik zit met een klein probleem.

Mijn paard tikt zijn voorijzers voortdurend aan, ( heeft er al speciaal beslag voor) en deze week heeft hij zichzelf zelf redelijk fel verwond.
Ik heb nu dus een hele hoop springschoenen gekregen van iemand.
Het zijn rubberen springschoenen zonder velcro, dus om erover te trekken.
Ik krijg deze alleen zeer moeilijk aan en uit.
Dus mijn vraag is : Zijn er hier speciale methodes voor?

Om aan te trekken moet je ze blijkbaar binnenstebuiten draaien en dat doe ik dan ook, maar ik heb het idee dat het makkelijker moet gaan want ik sleur me er echt dood aan en het gaat zeer moeilijk.
En ook het uittrekken is een groot probleem.

Alvast bedankt Haha!

nikki160287

Re: rubberen springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:00

Met deze heb ik geen ervaring. Mijn jonge paard tikt de ballen van zijn hoeven voor ook erg vaak aan en daarom gebruik ik dus ook springschoenen. Ik heb ze van norton met klitteband, erg fijn en soepel. Waren maar 6 euro. Misschien een idee, scheelt namelijk een hoop werk Haha! .

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:05

Om de springschoenen aan te doen met je ze inderdaad eerst binnenstebuiten draaien en dan over de hoef trekken. Om ze er weer af te doen is het handig om een doek (of ander voorwerp) op je knie te leggen en het been van het paard naar voren op te pakken en op je knie zetten. Je doet je vingers achter de rand van de springschoen en trekt de springschoen dan over de hoef (handschoenen zijn misschien handig, want het kan best pijnlijk zijn).

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:50

Ik zou kiezen voor springschoenen met klittenband, die zijn echt niet duur (rubberen zeker niet) en het bespaart je echt veel tijd/getrek/gezeul en ruzie met je paard Tong uitsteken

evt heb ik nog wel een stel rubberen met klittenband voor je.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:31

Tips voor de gesloten hoefschoen heb ik niet.
Maar ik zou niet al te snel voor het rubberen model met klittenband kiezen.
Mijn paardje tikt aardig aan vanaf achter en heeft die klitteband altijd binnen max een week eraf getikt. Telkens nieuwe springschoenen is ook n dure grap Clown .
Ik heb nu neoprenen met een harder (leren?) laagje erover, die zijn makkelijk om te doen en laat ie wel heel Ja .

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:34

Ik moet zeggen dat ik met de Leren springschoenen van Kieffer ook erg goede ervaringen heb! Die van mij tikte ook van alles aan/kapot.

En als antwoord op je vraag, volgens mij zijn er geen andere manieren Lachen Maar wanneer gebruik je de springschoenen dan? Want als hij aantikt, tikt hij natuurlijk altijd aan Lachen Kun je ze dan niet beter om houden? Wel uitkijken voor mok en kleine irritaties enzo dan..

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:20

Toen ik nog samengesteld reed, had ik ook van die dichte rubberen springschoenen.
Een heel karwei om ze om te krijgen inderdaad (en af niet te vergeten)
Gezien mijn wedstrijdoutfit liet ik het meestal doen Tong uitsteken
maar aangezien je niet dagelijks een waterbak in moet waarin het klitteband los zou kunnen gaan, zou ik, denk ik, toch voor springschoenen mét klitteband gaan geloof ik Bloos

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 18:22

ik ga wel heel vaak op buitenrit, en daarom denk ik dat die klittenband makkelijk lost, of is dat nu enkel mijn idee? Bloos

( dure!) neopreen of lederen springschoenen vind ik ook maar overbodig omdat het dus vooral is voor op buitenritten en vaak ook in de modder enzo. Ook zou ik niet graag dure springschoenen eens verliezen buiten Knipoog

En ik heb nu net een hele hoop van die geslotene gekregen Clown µ

dus volgens jullie zal die klittenband niet lossen?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:42

Die van mij hebben dubbelen klittenband (extra strip erover). Ik vind het echt een gepeuter om die los te krijgen Tong uitsteken. Als je ze goed dicht doet gaan ze naar mijn ervaring niet los.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:45

Ik heb rubberen met klittenband, geen gezeur dus met aan en uittrekken.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:03

Ik heb inderdaad ook met dubbel klitteband en ik rij er ook mee buiten enzo, heb nog nooit ook maar 1 klein stukje los zien zitten!